Administratör till Skanska!

Administratör till Skanska!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven och engagerad administratör till ett konsultuppdrag för Skanskas Väg och Anläggnings verksamhet. Som administratör kommer du att ha en viktig roll i att stödja verksamheten och bidra till en effektiv och smidig drift. Konsultuppdraget sträcker sig ca ett år, med önskad start i maj månad. Uppdraget är på heltid och placering är på Skanskas kontor i Lindhagen.


Om tjänsten
Du kommer att tillhöra Region Special, som är en av Skanska Sveriges regioner inom området Väg och Anläggning. De är specialister inom områdena grundläggning, schakt och transport samt losshållning. Verksamheten kännetecknas av komplexa projekt, avancerad problemlösning samt stora maskiner. Du kommer att ha ett nära samarbete med hela enheten och arbeta stöttande administrativt i flera delar.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Avstämning av inkommande fakturor från maskinföretag och internfakturering av grävmaskiner och transporter
• Fördela fakturor till respektive transportledare för prissättning
• Hantera den löpande faktureringen till externa samt interna kunder
• Löpande avstämningar och uppföljning i excel
• Hantering av kundfordringar
• Övriga administrativa uppgifter kan förekomma
På sikt kan även löneadministrativa frågor bli aktuella gällande att:
• Stötta i löneskrivningsfrågor från våra maskinister
• Rättning av felrapporterad lön


Vem är du?
• Gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi, eller motsvarande
• Några års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Meriterande är om du arbetat med kundreskontra och ekonomisystem och har vana/förmåga att hantera ett stort flöde av fakturor
• God kommunikationsförmåga både skriftligt och muntligt
• Goda kunskaper i Word och Excel
• Organisatorisk förmåga och uppmärksamhet på detaljer
• Känsla för service, är noggrann och strukturerad
• Intresse för att arbeta i team och intresse för att förbättra och utveckla arbetssätt

• Erfarenhet från transport- eller anläggningsbranschen är positivt
• Erfarenhet av Fusion samt Iris är meriterande men inget krav


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2023
  • Ansök senast: 30 mars 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Dokumentatör elnät

21 maj 2024

17 maj 2024

Planerare till Möllebackshemmet

Planerare till Möllebackshemmet

21 maj 2024