Administratör till Skolverkets nya enhet Kvalitetsdialoger

Administratör till Skolverkets nya enhet Kvalitetsdialoger

Arbetsbeskrivning

Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är av god kvalitet i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och vuxenutbildningen i att lyckas med detta uppdrag. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till vårt viktiga arbete med att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande.

Vi står inför en spännande framtid – vår roll som myndighet och vårt uppdrag förändras och utvecklas i takt med samhället i stort. Det skapar möjligheter att jobba med nya uppdrag och göra insatser som flyttar den svenska förskolan och skolan framåt. 

Nu söker vi en enhetsadministratör till en ny enhet som ska arbeta med att bygga upp Skolverkets regionala kontor och ansvara för att genomföra kvalitetsdialoger i enlighet med regeringsuppdraget insatser för ökad kvalitet och likvärdighet.

Om arbetet
Rollen som administratör innebär att vara ett stöd till såväl enhetschef som undervisningsråd med vanligt förekommande administrativa uppgifter. Dina arbetsuppgifter innebär framför allt personaladministration och fakturahantering, men du förväntas även stödja enheten i dess arbete med att förbereda och efterarbeta kvalitetsdialoger med skolhuvudmän.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara framtagande och sammanställning av enkäter, hanteringar av olika bokningar, bevakning av funktionsbrevlådor, inventering, beställning och förberedande av material inför olika möten och skriva minnesanteckningar. Du förväntas samverka med andra administratörer och medarbetare både på Skolverket och på Specialpedagogiska Skolmyndigheten (SPSM), som vi delar lokaler med på de olika regionkontoren. 

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete på en arbetsplats där du har goda förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb, trivas och må bra. Våra förmåner omfattar bland annat friskvård, flexibel arbetstid och lediga klämdagar och goda semester- och pensionsvillkor. Skolverket har lokaler i Solna Business Park och det finns möjlighet att göra överenskommelse om distansarbete på upp till 50 procent om arbetsuppgifterna tillåter. 

Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning inom administration eller liknande som arbetsgivaren bedömer likvärdig, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Aktuell erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• Aktuell erfarenhet av personalredovisning/personaladministration
• Aktuell erfarenhet av fakturahantering
• Erfarenhet av chefsstöd
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har en högskoleexamen och tidigare erfarenhet av arbete på myndighet. 

Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du har god förmåga att självständigt planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är driven, positiv och utåtriktad och tycker om att samarbeta och kommunicera med olika målgrupper. Din nyfikenhet gör att du inte är rädd för att anta nya utmaningar och du bidrar gärna till att utveckla verksamheten. 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. 

Medarbetarskapet är viktigt för oss på Skolverket. Att arbeta hos oss innebär att du agerar i enlighet med Skolverkets medarbetarskapspolicy och den statliga värdegrunden. Vårt medarbetarskap och ledarskap är formulerat i fem kärnvärden; förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling.

Vilka är vi?
Avdelningen för skolutveckling ansvarar för att stödja alla skol- och verksamhetsformer inom skolväsendet genom nationella insatser såsom t ex skolutvecklingsprogram, kompetensutveckling och stödmaterial, men också genom att genomföra riktade insatser till utvalda huvudmän och skolor. Enheten för de regionala kontoren är en ny enhet och har det samlade ansvaret för de kvalitetsdialoger som Skolverket kommer att erbjuda skolhuvudmännen runt om i landet. 

Upplysningar och ansökan
Anställningen avser heltid (100%) och är en tidsbegränsad anställning från augusti 2022 till augusti 2023 med eventuell möjlighet till förlängning. 

Sista ansökningsdag är den 1 juli 2022. Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Intervjuer beräknas hållas torsdag och fredag den 7 och 8 juli.

Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ställer vi utvalda urvalsfrågor när du registrerar din ansökan. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Läs gärna igenom ansökningsformuläret innan och förbered dina svar för att göra ansökan. 

Varmt välkommen med din ansökan till oss!


Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Adrian Forssander 08-527 338 79
(Lärarförbundet), Ulrika Lindmark (Saco) 08-527 331 53 och Claes Prentius (Saco) 08-527 334 47.

Kontaktpersoner på detta företaget

Se fullständig annons på vår hemsida!

Zara Warglo, Tf enhetschef
08/527 332 31
Kristina  Larsson, Ekonomichef
08-527 332 00
Karin Hector-Stahre, Enhetschef
08-527 332 76
Karin Kroon, HR-chef
08/527 33 147
Christina Polgren, Enhetschef
08/527 33 382
Eva Nordlund, Undervisningsråd
08/527 33 595
Mats Olsson, Undervisningsråd
08/527 333 63
Anders Palm, Enhetschef
08/527 332 00
Johanna Freed, Biträdande enhetschef
08/527 332 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skolverket
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2022
  • Ansök senast: 1 juli 2022

Besöksadress

Fleminggatan 14 10620 Stockholm
None

Postadress

None
Stockholm, 10620

Liknande jobb


Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

19 april 2024

15 april 2024