Administratör till socialförvaltningen Centrum

Administratör till socialförvaltningen Centrum

Arbetsbeskrivning

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta som administratör på den Administrativa enheten inom socialförvaltningen innebär att du finns till för våra kunder som är chefer och medarbetare inom socialtjänstavdelningarna Barn och unga, Vuxen och försörjningsstöd och avdelningen Stadsområde, välfärd och fritid. Enheten levererar ett brett administrativt stöd bland annat inom områdena personal, inköp, lokalt verksamhetsstöd för Treserva, avtal inom köpt vård och omvårdnadsfakturering. Vårt uppdrag är att erbjuda en så god service som möjligt och samtidigt säkerställa kvalitén inom förvaltningens administrativa processer. Vi arbetar målinriktat med att bygga en effektiv arbetsgrupp och träffas regelbundet i helgrupp.

Vi söker nu en visstidsanställning som kan stötta upp i några av våra administrativa processer. Framför allt har vi just nu behov av ytterligare resurser i arbetet med att upprätta avtal för placeringar för köpt vård inom socialtjänsten. Arbetet sker i nära samverkan med kollegor inom ekonomiavdelningen där du arbetar nära handläggarna inom socialtjänsten och förvaltningens LINK. Tillsammans arbetar vi med att utveckla och kvalitetssäkra avtalsprocessen, vilket innebär att din arbetsinsats är mycket viktig för vår förvaltning. Övriga arbetsuppgifter som kan bli aktuella är fakturahantering och direktupphandlingar beroende på vilken erfarenhet du har sedan tidigare.

Du arbetar dagligen i Excel och i vårt verksamhetssystem Treserva. Under en arbetsdag har du många kontakter med handläggare inom socialtjänsten, kollegor och chefer. Du förväntas vara drivande, initiativtagande och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du får ett roligt, utvecklande och spännande uppdrag där det krävs att du kan analysera och förstå hur olika delar i processen hänger samman. Du arbetar självständigt men har alltid kollegor nära tillhands.

Du förväntas sätta arbetsuppgifternas och verksamhetens behov främst vilket gör att du agerar prestigelöst och är generös med både egna misstag och framgångar. Ibland krävs det att du ställer om och stöttar upp i din kollegas ansvar och under perioder kan även andra arbetsuppgifter tillkomma utöver de ordinarie.

KVALIFIKATIONER
Krav för tjänsten är eftergymnasial utbildning som bedöms adekvat och har du högskolekompetens är det meriterande. Vi förutsätter att du har kännedom om myndighetsutövning inom socialtjänsten. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom verksamhetssystemen Treserva och Proceedo samt har goda kunskaper i Excel. Meriterande med erfarenhet gällande köpt vård och/eller avtalsprocessen. Har du tidigare arbetat med direktupphandlingar och fakturahantering är det också meriterande.

I den här rollen trivs du som är noggrann med detaljer och gillar siffror. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du har förmåga att se helhetsperspektiv där du kan överblicka ditt eget ansvarsområde och sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du har även förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål och är därmed bra på att samverka såväl internt som externt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du är tydlig i din yrkesroll och agerar professionellt i alla situationer.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


23 april 2024

kontor - ekonomi/logistik

kontor - ekonomi/logistik

22 april 2024

Ekonomi ansvarig

20 april 2024