Administratör till Uppdragsavdelningen Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 60 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.

Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.

Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en administratör för arbete med förekommande administrativa arbetsuppgifter inom Uppdragsavdelningen. Gruppen har sin placering i Monarkhuset, Birger Svenssons väg. Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en organisation där förändring och utveckling är ledande. En viktig funktion är att med ett gemensamt ansvar för förbättring och effektivitet, ge stöd och service i första hand mot våra kunder, medarbetare och enhetschefer på Uppdragsavdelningen. Du kommer att vara ansiktet utåt, vilket bland annat innebär all kundkontakt i vår reception samt ansvara för registrering och utlämnande av all inkommande post.
Du kommer även att vara behjälplig med andra förekommande arbetsuppgifter vid behov.
Eftersom vi är en organisation i ständig förändring kan arbetsuppgifterna komma att förändras.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom administration och/eller service eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Erfarenhet inom liknande arbete krävs. Vi ser som meriterande att du har kunskap om förvaltningens interna system.
Arbetet kräver att Du är serviceinriktad, noggrann och flexibel. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, vilken en god samarbetsförmåga och förmåga till struktur i arbetet är viktiga inslag.
Vi ser också att Du är positiv och prestigelös.



ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Från 2015-01-01 tillämpar kommunen rökfri arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Hedlund

Ann-Charlotte Lundegård
0340-888 22
Anette Eliasson
0340-88764
Enhetschef Carin Hedebrant
0340-886 90
Vision
0340-887 75
Enhetschef Mia Netzén

SSR Helene Andreasson
0340-887 51
VISION
exp. 0340-887 26
Enhetschef Karin Fahlman
0340-881 22
Enhetschef Johan Klingborg
0340-887 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen Varberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning tillämpas. Ange gärna löneanspråk.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
  • Publicerat: 17 juni 2015

Besöksadress

43280
None

Postadress

None
Varberg, 43280

Liknande jobb


Administratör inom ekonomi till Coor

Administratör inom ekonomi till Coor

30 maj 2024

KYC/ AML-analytiker till Swedbank!

KYC/ AML-analytiker till Swedbank!

30 maj 2024

Projektassistent till Universitetsbiblioteket

30 maj 2024