Administratör till VO Kalmar

Administratör till VO Kalmar

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Häktet och anstalten i Kalmar bildar tillsammans verksamhetsområde Kalmar och är därmed organisatoriskt samma enhet. Medarbetarna som arbetar i Kalmar tjänstgör tidvis på häktet och anstalten beroende på behovet som verksamheten har. Anstalten i Kalmar har 65 platser i säkerhetsklass 2, den byggdes 1852 och är landets äldsta. Häktet i Kalmar har 35 platser. Häktet och anstalten är belägna i centrala Kalmar några minuters promenad från centralstationen. Verksamhetsområde Kalmar har cirka 100 anställda.

Det pågår för närvarande planering för en ny anstalt och ett nytt häkte i Kalmar. Den nya anstalten kommer ha plats för över 300-400 intagna, det nya häktet kommer vara beläget i centrala Kalmar och ha plats för runt 65 intagna. Som det ser ut just nu kommer det nya häktet stå klart runt årsskiftet 2024-2025 och den nya anstalten runt årsskiftet 2026-2027.

ARBETSUPPGIFTER
Anstalten Kalmar söker nu en administratör. Som administratör ansvarar du bland annat för registrering i flera klientadministrativa system och expediering av handlingar såsom intagnas löner, beslut, domar mm rörande klienter. Du ansvarar för arkiv, diarium, posthanteringar, beställningar, viss ekonomiadministration och inköpssamordning. I arbetsuppgifterna ingår även i övrigt förekommande administrativa uppgifter. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har kännedom om offentlighetsprincipen samtidigt som du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som administratör är det viktigt att ha ett strukturerat och organiserat arbetssätt, hög ansvarskänsla och förmåga att arbeta efter mål och korta tidsramar. Du planerar och genomför ditt arbete effektivt, även under hög
arbetsbelastning samt i tillfälliga arbetsuppgifter. Vid lugnare perioder ser du vad som behöver göras och tar initiativ till andra uppgifter. Du arbetar alltid effektivt samtidigt som du är kvalitetsmedveten och noggrann. Du trivs bra med att arbeta i grupp och har lätt för att skapa nya kontakter och underhålla relationer. Då handläggningen är en del av rättsprocessen är det viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du är stresstålig och erbjuder god service. Du är lojal mot verksamheten, kan samarbeta med många olika människor men har samtidigt en god förmåga att arbeta självständigt.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav

• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg/gymnasieexamen, gärna med kontorsadministrativ eller ekonomisk inriktning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.

• Goda IT-kunskaper.

• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.

• Erfarenhet av administrativt arbete

Meriterande

• Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning.

• Erfarenhet av diarieföring.

• Kunskap om Kriminalvårdens administrativa system UBW, KVR och Platina.

• Erfarenhet av arbete inom Kriminalvården.


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kriminalvårdsinpektör Curt Brathén
0480-469753
tf. Kriminalvårdsinspektör Litza Nikolaidou
0480-469601
Kriminalvårdsinspektör Jonas Gibbons
0480-469653
Personalassistent Daniel Lindell
0480-469742
Kriminalvårdsinspektör Emma Dunsäter
0480-469729
Personalassistent Daniel Lindell
0480-469 742
Häktes- och anstaltschef Hans Lagerlöf
073-3485510
Kriminalvårdsinspektör Albert Gegaj
0480-467 776
Kriminalvårdsinspektör Stefan Solhjort
0480-46 96 49
Personalhandläggare Lisa Björklund
013- 495 27 79

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kriminalvården, Kalmar
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2022
  • Ansök senast: 7 oktober 2022

Besöksadress

39123 KALMAR
None

Postadress

Box 242
KALMAR, 39123

Liknande jobb


Erfaren samordnare till Skåne

Erfaren samordnare till Skåne

30 maj 2024

Skoladministratör, Ursviksskolan

Skoladministratör, Ursviksskolan

27 maj 2024