Administratör, vikariat

Arbetsbeskrivning

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete.

EBM A-2016/25

Vi söker en administratör till Ekobrottsmyndigheten i Göteborg. Administratörens huvuduppgift är att stödja åklagarkamrarna i deras verksamhet. Du är ett administrativt stöd till kammarledningen, åklagare och utredare m.fl. i kontakter med myndigheter och andra, du gör bl.a. slagningar i register, rekvisition av utdrag och handlingar, viss beredning av mål samt kallelser och kontakter i samband med förhör. Det innebär även att du får arbeta i myndighetens diariesystem och andra stödsystem, hantera arkivering och utföra allmänna kontorsuppgifter. Du blir också kontakten utåt i många sammanhang och ger god service till allmänheten, myndigheter och andra inom rättsväsendet– främst via telefon och e-post. Vi erbjuder dig en arbetsplats där du arbetar tillsammans med kvalificerade kollegor och har möjlighet till egen utveckling samtidigt som du får bidra till samhällsnyttan vid bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten.

Kvalifikationer
• Fullgjord gymnasieutbildning eller motsvarande.
• Något års arbetserfarenhet av administrativt arbete de senaste 5 åren, gärna inom rättsväsendets kärnverksamheter, t.ex. Sveriges domstolar, Åklagarmyndigheten, Advokatkontor eller Polisen.
• Goda allmänna datorkunskaper och goda kunskaper i Word, Excel och Powerpoint.
• Uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift.

Meriterande
• kunskap i systemen Cåbra eller Dur2
• Erfarenhet av att ha arbetat i projektform.
• Kunskaper i engelska.
• Erfarenhet av organisationsöverskridande samverkan.


Som person söker vi dig som tar ansvar och kan arbeta självständig och i samverkan med kollegor och har förmåga att kommunicera enkelt och begripligt i tal och skrift. Du är serviceinriktad, engagerad och prestigelös i ditt arbete samt arbetar strukturerat, noggrant och effektivt. Du vill och kan agera i enlighet med Ekobrottsmyndighetens chefs-medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid ovannämnda personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen avser ett vikariat under ca ett år. Placering är i Göteborg. Då tjänsten är placerade i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att ske.

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Ekobrottsmyndigheten strävar aktivt att vara fri från diskriminering och ge alla medarbetare lika möjligheter.

Information om anställningen lämnas av kammarchef Lena Juserius tfn 010-562 93 32, Fackliga företrädare för SACO-S Jonathan Meyer 010-562 93 78, för ST Robert Nuse tfn 010-562 90 56 och för Polisförbundet Lars-Åke Edlund tfn 010-562 91 24.

Välkommen med Din ansökan via ”skicka din ansökan” senast den 30 november 2016

Kontaktpersoner på detta företaget

noreply@ekobrottsmyndigheten.com

Johanna Öhgren

Sammanfattning

Besöksadress

Fleminggatan 14
None

Postadress

Box 22098
Stockholm, 10422

Liknande jobb


IT-administratör till Saab

IT-administratör till Saab

10 maj 2024

Administratör

Administratör

10 maj 2024

10 maj 2024