Administratör visstid

Administratör visstid

Arbetsbeskrivning

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.

Ekobrottsmyndigheten är en åklagarmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar ofta i olika, efter behov, sammansatta arbetsgrupper/team och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete.

Administratörens huvuduppgift är att ge stöd och service till åklagarkamrarna och mängdbrottsenheten i deras verksamhet. Du arbetar som stödfunktion och är således ett administrativt stöd till åklagare, poliser, civila utredare m.fl. i kontakter med myndigheter och andra samhällsaktörer.

Du kommer ingå i ett team administratörer som arbetar nära tillsammans med att dela på inkommande ärenden och vid behov stötta varandra. Som administratör har du flera olika arbetsuppgifter som t.ex. slagningar i register, ta emot anmälningar, lägga upp nya ärenden, diarieföra handlingar, rekvirera utdrag och annat material samt bereda kallelser till bland annat förhör och delgivningar under ett ärendes gång m.fl.

Du arbetar till stor del i myndighetens diariesystem och andra IT-stöd, varför du bör känna dig bekväm i att hantera flera, olika interna program som även samspelar med varandra. Generella kontorsuppgifter så som mejl och posthantering hör till vardagen. Du är också kontakten utåt i många sammanhang och ger alltid en god service till allmänheten, myndigheter och andra inom rättsväsendet, främst via telefon och mejl.

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du arbetar teambaserat tillsammans med kvalificerade kollegor samtidigt som du bidrar till samhällsnytta i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten.

Kvalifikationer

- Fullgjord gymnasieutbildning.
-Minst två års erfarenhet av administrativt arbete under de senaste fem åren.
- Goda allmänna datorkunskaper och vana eller intresse i att arbeta i olika IT-program.
- Uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift.

Meriterande

- Erfarenhet av arbete som administratör i juridisk verksamhet som t.ex. Åklagarmyndigheten, Sveriges domstolar eller Polismyndigheten
- Erfarenhet av att arbeta med IT-programmen Cåbra eller DurTvå.
- Eftergymnasiala studier från högskola eller universitet inom relevant område t ex administration, it, ekonomi eller juridik.

Vi söker dig som vill bidra till samhällsnyttan och ser vikten i att arbeta som stödfunktion inom den statliga förvaltningen. Du känner en glädje i att ge service till andra och hjälpa verksamheten framåt i riktning mot sina uppsatta mål. Du tar ansvar för dina uppgifter och kan arbeta självständigt men har också mycket god samarbetsförmåga och kan samverka med andra kollegor och i grupp. Givetvis är du noggrann och strukturerad men samtidigt flexibel och beredd på att ställa upp för andra om verksamheten så kräver. Du är engagerad och prestigelös i ditt arbete som bidrar med glädje och engagemang i gruppen.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid ovan nämnda personliga egenskaper och förmågor.
Då tjänsterna är placerade i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att ske.

Anställningen avser en visstidsanställning på 12 månader. Tjänsten är placerad i Stockholm. Vi tillämpar individuell lönesättning. Fler än en kandidat kan bli aktuell för anställning i denna rekrytering.

Ekobrottsmyndigheten strävar aktivt att vara fri från diskriminering och ge alla medarbetare lika möjligheter.

Information om anställningen lämnas av chefsadministratör Kristian Petrelius tfn 010-562 90 48.

Fackliga företrädare för Saco-S John Keränen tfn 010-562 92 23, för ST Thérése Isaksson tfn 010-562 90 31 och för Polisförbundet Kristina Windalen tfn 010-562 98 21.

Välkommen med din ansökan genom att trycka på "skicka din ansökan" senast den 1 september 2020.

Kontaktpersoner på detta företaget

Louise Leijonhufvud

Lena Sjöström
+46 010-562 96 57
Åsa Pyka
+46 105629646
noreply@ekobrottsmyndigheten.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekobrottsmyndigheten
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2020
  • Ansök senast: 1 september 2020

Besöksadress

Fleminggatan 14
None

Postadress

Box 22098
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

19 februari 2024

26 januari 2024