Administratör/Chefsstöd till städavdelningen

Administratör/Chefsstöd till städavdelningen

Arbetsbeskrivning

Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!

Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!


Vi engagerar oss för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger, anlägger och underhåller! Tillsammans med våra olika kompetenser ansvarar vi för gator, parker, lekplatser och stränder, renhållning samt vatten och avloppsförsörjning. Vi ansvarar också för kommunens interna service inom kost och städ samt förvaltar kommunens fastigheter.
Vill du dela vårt engagemang genom att bidra med din kompetens för att skapa största möjliga service till framtidens kommun? Välkommen till oss!

Städavdelningen har 24 medarbetare som ansvarar för underhåll av städning i Höganäs kommuns skolor, förskolor, LSS-verksamheter, servicehus, förvaltningar med flera.
Vi jobbar för att ge bra service och kvalitet för våra kunder/beställare. Lokalvården bedrivs till 50% i egen regi och 50% i privat regi.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en medarbetare som i första hand ansvarar för att bibehålla och vidareutveckla städverksamheten mot uppsatta mål i samarbete med städchefen och med upphandlad städentreprenör.
En stor och viktig del av arbetet är att utföra stickprovskontroll (INSTA 800) av städkvaliteten och följa upp och dokumentera resultatet av dessa. Du är kontaktperson mot de städentreprenörer vi har avtal med. I uppdraget ingår även att medverka vid städupphandlingar samt att bidra med underlag och vara rådgivare avseende materialval vid om- och nybyggnation. Du kommer också att arbeta med schemahantering och att lösa korttidsfrånvaro inom både städ och kost. Du kommer att vara en resurs till städchefen och även ersätta denne vid semester och annan frånvaro.





KVALIFIKATIONER
Du som söker har erfarenhet av arbete i branschen minst tre år, du har gått branschspecifika utbildningar(tex SRY, PRYL, INSTA 800) och har i grunden gymnasieutbildning.

Du har goda kunskaper om "Svensk Städstandard" och i Officepaketet. Du har erfarenhet av att sammanställa material efter utvärderingar och göra rapporter som är uppbyggda utifrån olika perspektiv som ekonomi, organisation, kvalité och miljö. Du trivs med kundkontakter och har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi värdesätter egenskaper som hög social kompetens, ett gott bemötande och ett öppet, engagerat och kunnigt förhållningssätt. Du är bra på att skapa ömsesidiga och förtroendefulla relationer till våra våra kunder, leverantörer och medarbetare.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Vi kommer att ha löpande intervjuer.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

Sammanfattning

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024