Administratörer inom ärenderegistrering

Arbetsbeskrivning

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder.Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 400 anställda i 22 länder.Koncernens omsättning uppgick 2009 till 4,1 miljarder kronor.Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq OMX Stockholm sedan 2002.Mer information finns på www.intrum.se Administratörer inom ärenderegistrering Intrum Justitia erbjuder lösningar för hela kreditprocessen: kreditinformation, fakturaservice, inkasso, inkassobevakning och köp av fordringar.Våra lösningar ger uppdragsgivaren ökad lönsamhet samtidigt som vi stödjer en trygg tillväxt och bra kundrelationer. Till vår avdelning för ärenderegistrering söker vi administratörer som vill arbeta med kunden i fokus.Vi är idag ett 10-tal personer som stöttar affärsverksamheten genom att säkerställa att den grundläggande administrationen utförs snabbt och kvalitetssäkert. Som administratör arbetar du med registrering av nya ärenden i våra produktionssystem.Du säkerställer att vi har korrekta person- och företagsuppgifter och sköter efterforskning av exempelvis adressinformation.Tillsammans med övriga kollegor i teamet ansvarar du för att utföra uppgifterna inom givna tidsramar.På så sätt har ditt dagliga arbete en direkt påverkan på Intrum Justitias förmåga att leverera effektiva tjänster till våra kundföretag. Vi erbjuder ett kundfokuserat arbete som innehåller så väl eget ansvar som teamwork.Som nyanställd får du gedigen utbildning och på sikt har du möjlighet att vidareutveckla dina kunskaper i kredithantering. Profil Vi söker dig som har: * Gymnasieutbildning * Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter eller arbete i kundtjänst * God datavana, särskilt gällande Officepaketet * Väl utvecklad förmåga att uttala dig i tal och skrift på svenska och engelska Tidigare erfarenhet från inkassobranschen är meriterande, liksom dokumenterade kunskaper i ekonomi eller juridik. Personliga egenskaper Du är en glad och positiv person som brinner för att ge god service.Du trivs med ett högt arbetstempo och har förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter med kunden i fokus.Vi värdesätter också att du är flexibel och öppen för förändring.Vi förutsätter att du är en god lagspelare som bidrar till samarbetet i gruppen och mellan avdelningar. Anställningsvillkor Vi har två lediga tjänster för tillfället; en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning samt ett vikariat.Lön enligt överenskommelse.Placering i Göteborg.Vi tillämpar kollektivavtalet Almega Tjänsteföretagen - Unionen. Skriv "Administratör + ditt namn" i ämnesraden.Ange gärna om du enbart är intresserad av tillsvidareanställning, eller om du också är intresserad av vikariat. Välkommen till Intrum Justitia!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marita Öberg (Collection Manager Legal)
08-616 76 77
Pierre Bengtsson (Unionen)
031-61 69 34
Roland Zetoun (Akademikerföreningen)
08-546 103 66
Eva Pettersson (Unionen)
08-616 77 00 (vxl)
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-616 77 00 (vxl)
Jonny Lingvall (Sales Manager)
08-616 77 00 (vxl)
Andreas Johansson (Business Process Manager)
0340-69 81 10
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 275 87
Suzanne Godin (Unionen)
031-61 69 33
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 27 587

Sammanfattning

Besöksadress

Hesselmans torg 14, Nacka
None

Postadress

Marcusplatsen 1A
Stockholm, 10524

Liknande jobb


28 maj 2024

Inkassohandläggare till Umeå

Inkassohandläggare till Umeå

27 maj 2024

21 maj 2024