Administratörer till funktionsstöd

Administratörer till funktionsstöd

Arbetsbeskrivning

Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

https://karlskoga.se/omkarlskoga

Socialförvaltningen arbetar för att alla medborgare, vid behov ska kunna få det stöd som de i olika situationer kan behöva. Detta görs inom ramen för socialtjänstens uppdrag och olika lagstiftningar samt utifrån socialförvaltningens värdegrund. Det kan gälla hemvård, särskilt boende, råd och stöd till personer med funktionsnedsättning, försörjningsstöd, eller hjälp vid missbruksproblem. Inom förvaltningen finns också kommunens kompetensförsörjningsenhet.

Socialförvaltningen är uppdelad i fem områden Hemvård, vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård, Individ- och familjeomsorg samt området för personer med funktionsnedsättning.



ARBETSUPPGIFTER
• Ansvara för schemaläggning till personliga assistenter, ledsagarservice, avlösarservice, gruppbostad LSS och dagligverksamhet, inklusive semesterplanering.
• Vara behjälplig att lösa akutfrånvaro.
• Delaktig i rekryteringen av arvodesanställningar och semestervikarier.
• Stödja-avlasta enhetschefer i administrativa arbetsuppgifter. Ex fakturakonteringar, beställningar och lönehanteringar i Självservice.
• Utreda merkostnader gällande sjukfrånvaro till privata bolag som utför personlig assistans enligt LSS.
• Handlägga kostnader till privata bolag gällande personlig assistans enligt LSS.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha minst gymnasiekompetens. Du bör ha kännedom om lagar och förordningar som styr ersättningen till privata bolag gällande både merkostnader och timersättningar.
Du ska ha tidigare dokumenterad erfarenhet av effektiv schemaläggning.
Du bör ha kännedom om lagar och förordningar som styr ersättningen till privata bolag gällande både merkostnader och timersättningar.
Du bör hantera det svenska språket i både tal och skrift då mycket kommunikation sker via telefon samt digitalt.

• Goda kunskaper i något av följande datasystem/verktyg är meriterande:
• TimeCare planering
• TimeCare Pool
• PS arbetsledare.

Personliga egenskaper:
• du ska ha en mycket god samarbetsförmåga, vara positiv, utåtriktad och flexibel
• du ska kunna jobba självständigt och ha en god initiativförmåga
• du ska ha en mycket god känsla för service och tycka om att möta människor, både personal och våra brukare med funktionsnedsättningar.
• du stimuleras av högt tempo, livlig miljö och oförutsedda händelser.

ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.

Sammanfattning

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024