Administratörer till NFCs avdelningskansli i Linköping, Visstid

Administratörer till NFCs avdelningskansli i Linköping, Visstid

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu två administratörer för visstidsanställning över våren och sommaren med möjlighet till förlängning dock längst t.o.m 2021-12-31. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Nationellt Forensiskt Centrum, NFC är en nationell avdelning inom Polismyndigheten. I nära samverkan med utredningsverksamheten leder, utvecklar och utför vi forensiskt arbete för en framgångsrik brottsbekämpning. Vi verkar inom områdena informationsteknik, biologiska spår, kemi och teknik samt droganalys. Vi ansvarar för hela den forensiska processen inom polisen, från kriminaltekniska platsundersökningar, laborativ verksamhet och it-forensik till forensiska expertutlåtanden i brottmål. I uppdraget ingår också att bedriva strategisk forskning och utveckling för att framtidssäkra polisens forensiska förmåga. Det gör vi i nära samarbete med såväl Nationella operativa avdelningen, Noa, och polisregionerna, som med externa samarbetspartners både i Sverige och utomlands. Vi agerar också expertstöd och bedriver utbildning. Idag är vi drygt 600 medarbetare på totalt tolv driftställen, från Umeå i norr till Malmö i söder. Vårt största laboratorium och vårt avdelningskansli finns i Linköping.

Avdelningskansliet består idag av fyra grupper, i dessa grupper arbetar man med Forskning, Utbildning, Kvalitet, verksamhetsplanering samt Service. Inom kansligrupp 2 ligger bland annat ansvar för korthantering, beställningar, schemaplanering och andra typer av administrativt arbete dit NFC nu söker två administratörer för visstidsanställning över våren och sommaren med möjlighet till förlängning, dock längst t.o.m 2021-12-31.



ARBETSUPPGIFTER
Som administratör i Kansligrupp 2 kommer du att stötta avdelningskansliets verksamhet med administrativa uppgifter. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat administration av behörigheter och passerkort och hantering av diverse ärenden och förfrågningar från verksamheten. Jobbet som administratör är omväxlande och du kommer att hoppa in och avlasta andra funktioner vid behov, det kan innebära kopiering av material, administration kring personalplanering och ledningsstöd.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen
• Erfarenhet av serviceinriktat arbete mot kund eller verksamhet
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet


Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av administration
• Erfarenhet av ärendehantering med tillhörande ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det som en självklarhet att du har en utpräglad servicekänsla och god förmåga att samverka och samarbeta med andra på ett smidigt sätt. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på flexibilitet och din förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och vid behov byta fokus.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Anställningsform: Allmän visstidsanställning
Placeringsort: Linköping
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid 40 h/v
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör, avdelningskansliet, Nationellt forensiskt centrum

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef Maria Lindstam
010-562 80 00 (vxl)
Sektionschef Anna Stenfeldt Hennings
010-562 80 00 (vxl)
Gruppchef Stockholm Per Hedén
0708-95 14 54
Sektionschef Stockholm Anna Orhall
010- 562 86 29
Gruppchef Göteborg Helena Fabiansson
010-565 32 47
Sektionschef Göteborg Torbjörn Åhgren
010-565 32 20
Gruppchef Malmö Jörgen Hylén
010-561 45 74
Sektionschef Malmö Thomas Söderberg
010-561 37 15
Polisförbundet Per Thollin
010-563 85 86
OFR-S Heléne Tapper
010-562 81 78

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024