Administratörer Tull- och Spedition (vikariat)

Arbetsbeskrivning

Till vår Tull- och speditionsavdelning söker vi nu kvalitetsmedvetna och engagerade vikarier för att täcka upp vid ordinarie personals frånvaro.
Tjänsterna är två vikariat; ett med varaktighet till 31 augusti 2017, med ev möjlighet till förlängning samt ett vikariat till 28 februari 2018. Vikariaten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Tull och spedition är en operativ, administrativ avdelning under Supply organisationen. Avdelningen ansvarar huvudsakligen för tullhanteringen, delar av transport- och speditions-administrationen samt betalningar av varufakturor till leverantörer i tredje land.

Antar du utmaningen?

Som administratör kommer du i första hand handlägga delar av avdelningens import- och speditionsrelaterade frågor, i huvudsak dokumenthantering i samband med import, kontering av utlandsbetalningar, månadsavstämningar och fraktfakturakontroll. Du kommer att ha kontakt med speditörer och internt med andra avdelningar.

Är du personen vi söker?

Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning, gärna inom ekonomi och minst 2 års yrkeserfarenhet inom något av följande områden: tull, inköp, ekonomi, logistik, transport. Du har god faktaförståelse, analytisk förmåga och kan arbeta kvalitetsmedvetet och strukturerat. Du trivs med varierande arbetsuppgifter men även med dagliga rutinmässiga uppgifter. Vidare vill vi att du har förmågan att arbeta självständigt under egen arbetsplanering men också effektivt i team. För den här tjänsten krävs det att du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska både i tal och i skrift.

Rekryteringsinformation

Din ansökan med CV och personligt brev vill vi ha senast den 10 mars 2017.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef Maria Ax på telefon: 0247-446 22 eller mail: [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Lilja, Regionmerchandiser
+46470 70 04 31
Matilda Åhs, HR-generalist
+46247 26 40 91
Matilda Åhs, HR-generalist
+46247 26 40 91
Matilda Åhs, HR-generalist
0247 26 40 91
Per Wernqvist, Regionchef
076 724 74 97
Bjarne Bergkvist, Butikschef
060-64 10 00
Lech Kaczorek, Butikschef
040-650 12 00
Andreas Johansson, Butikschef
040-660 62 50
Anna Västå, Rekryterare
0046 247-446 73
Mikael Lindstam, Butikschef
011 450 47 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clas Ohlson AB Insjön
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat

Besöksadress

Clas Ohlson 79385 Insjön
None

Postadress

Personal
Insjön, 79385

Liknande jobb


Ledigt jobb-Tulladministratör till KGH Customs i Göteborg

Ledigt jobb-Tulladministratör till KGH Customs i Göteborg

10 augusti 2020

13 juli 2010

13 juli 2010