Administratör/koordinator- arbetsmarknadsenheten

Administratör/koordinator- arbetsmarknadsenheten

Arbetsbeskrivning

Våra 1300 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt.
Vårt arbete genomsyras av värdeorden "Professionella, öppna och engagerade mot gemensamma mål" Tillsammans gör vi skillnad för Sjöbo kommuns medborgare och besökare!

Arbetsmarknadsenheten jobbar för att stärka individens möjligheter att närma sig eller nå egenförsörjning genom tydliga resultat och stegförflyttning. Alla insatser ska konsekvent matchas mot arbetsmarknadens behov.
Vi brinner för innanförskap.
Sjöbo utbildningscentrum och Arbetsmarknadsenheten satsar på kvalitet, kunskap och framtid! Men vi säger också: Trivs du så lyckas du.
Detta är viktigt för oss.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som administratör och koordinator kommer du kommer till stor del att samarbeta med Arbetsmarknadsenhetens utvecklingsstrateg, samt understödja enhetens administrativa sysslor.

Din roll som koordinator är i huvudsak att skapa kontakt och möten med arbetsgivare inom det privata näringslivet, den offentliga- och den ideella sektorn för att initiera det stöd som kan erbjudas av oss.

Det innebär att du i samarbete med vår utvecklingsstrateg;
• Identifierar och bygger nya kontaktnät samt etablerar konkreta samarbeten med företag.
• Värnar om befintliga företagskontakter och har en nära samverkan med både privata och offentliga arbetsgivare.
• Systematiskt anskaffar arbetsplatser och arbetsträningsplatser utifrån målgruppens behov.
• Systematiskt dokumenterar arbetet i verksamhetssystem.
• Marknadsför och representerar Arbetsmarknadsenheten i olika sammanhang.
• Har individernas behov i fokus vilket innebär ett nära samarbete med kollegor för att inhämta nödvändig kunskap för att möta såväl individens som arbetsgivarens behov.
Utöver det;
• Är ett administrativt stöd till arbetsmarknadscoacherna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
• God vana att hantera kundrelationer.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
• God erfarenhet av arbete inom administration och dokumentation.

Körkort B önskvärt men inget krav.

Du ska ha kunskap om det privata näringslivet samt arbetsgivares situation och förutsättningar, samt erfarenhet av att själv ha arbetat inom det privata näringslivet.
Meriterande om du har kunskap, erfarenhet om vår målgrupps situation på och utanför arbetsmarknaden och arbetsmarknaden i stort.
För att trivas i din roll krävs du är initiativtagande, trivs med noggrannhet, proaktivitet, struktur och kommunikation.
Du är ödmjuk, nyfiken, pedagogisk och en god administratör samt trivs med att hugga tag i både högt och lågt varför stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Om detta känns som en fullträff så är du varmt välkommen att ansöka redan idag!
Urval och intervjuer sker löpande.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.

Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 500 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sjöbo kommun, Arbetsmarknadsenheten
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2022
  • Ansök senast: 21 augusti 2022

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024