Administratör/Planerare med samordningsuppdrag inom personlig assistans

Administratör/Planerare med samordningsuppdrag inom personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Från den 1 januari 2021 är stadsdelarnas funktionshinderverksamhet organiserade under förvaltningen för Funktionsstöd. Detta betyder att all kommunal assistansverksamhet i Göteborgs stad samlats under samma enhet. Du kommer arbeta i en arbetsgrupp tillsammans med fem andra planerare för 10 assistansenheter, sex samordnare och fem administratörer. Våra lokaler finns på Första Långgatan 28 A.
Planeringsorganisationen är enhetschefers närmaste stöd i schemaarbetet och arbetar med schemaverktyget Timecare planering och Timecare pool vid tillfälliga eller akuta behov samt tar fram uppgifter i Personec. Du kommer att arbeta med att säkerställa driften av verksamheterna. Planeraren är organiserad under planeringsorganisationen och har schemalagd arbetstid utifrån verksamhetens behov dagtid, måndag till söndag. Planeraren lägger schema för verksamheterna utifrån ambitionen att ett basschema skall finnas för varje person och korrigerar för ändringar under kommande period utifrån mallen Information inför schemaplanering beroende på verksamhetens behov och/eller medarbetares önskan samt enligt de avtal och överenskommelser som finns.
Arbetet är förlagt till dagtid måndag- fredag 8:00-16.30 samt en helg var sjätte vecka 7:00-15:30.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av flerårigt arbete som personlig assistent samt flerårig erfarenhet av att arbeta med planering
Eftersom tjänsten innebär arbete inom It systemen Time Care Pool och Time Care Planering/ Multi Access så är det ett krav att du tidigare arbetat med dessa system.
För tjänsten krävs att du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt.
Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang.
Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.
Slutligen ser vi gärna att du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Intervjuer för denna tjänst kan komma att hållas digitalt på grund av rådande pandemi.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


HR Administrator

HR Administrator

4 augusti 2021

Administrativ koordinator till Sverige för UNHCR

Administrativ koordinator till Sverige för UNHCR

3 augusti 2021