Administratör/Receptionist

Arbetsbeskrivning

Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Våra verksamheter är ofta specialiserade och unika och vänder sig till alla eller stora grupper av göteborgare. Vi är drygt tusen anställda som arbetar med missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning och mycket mer. Vår vision lyder: Tillsammans har vi kraft att skapa nya möjligheter i människors liv. I ett hållbart Göteborg finns det plats för alla". Vill du vara med oss och bidra till att visionen blir verklighet? Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg. Förvaltarenheten är en verksamhet inom Social resursförvaltning för göteborgare i behov av speciellt kompetenta förvaltare/gode män. Personer med psykiska funktionshinder får hjälp i ekonomiska, juridiska och sociala frågor. Som administratör är du ett stöd till enhetschefen och förvaltarna. Du har en viktig roll i organisationen. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att sköta all personalrapportering, fakturahantering, svara för handkassa och kontantutbetalning till klienter, posthantering, bokning av sammanträdesrum, ansvar för kopieringsmaskiner och annan teknisk utrustning. I förekommande fall bistå förvaltaren vid hembesök hos huvudmannen. Arbetet innebär samverkan med bank, försäkringskassa och andra myndigheter. Du kommer viss del av arbetstiden att sitta i vår reception vilket innebär att du möter människor i utsatta situationer. Ett förhållningssätt som präglas av respektfullt och korrekt bemötande är en förutsättning. Det är också viktigt att du kan se möjligheterna snarare än problemen i olika situationer, liksom att du kan bidra till ett gott arbetsklimat. KVALIFIKATIONER Vi söker: en administratör med erfarenhet av självständiga administrativa uppgifter. Den vi söker förutsätts bidra. Vi vill att du är strukturerad, noggrann, har god förmåga att kunna organisera och prioritera samt bidrar till utveckling av verksamhetens administrativa rutiner bl.a. genom utnyttjande av datorstöd. Du har lägst kontorsutbildning på gymnasienivå med erfarenhet av administrativt arbete inom kommunen. Du kan Personec, Gasell, Lotus Notes, Word och Excel och du har goda kunskaper i ekonomi och redovisning. Ekonomisk inriktning på gymnasienivå är meriterande för tjänsten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Halmedal
031-3679428
Christina Matsdotter
0707-85 45 19
Anna Ström

Verónica Morales
031-3679009
Brith Holm

Ingvar Johansson

Christina Matsdotter
031- 367 94 60
Sven-Johan Dahlstrand
031-3679860
Jakob Kilner
031-367 91 08
Karolina Pettersson
031-3685754

Sammanfattning

Besöksadress

40482
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb

Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010