Administratör/Receptionist

Arbetsbeskrivning

QRTECH är ett framgångsrikt produktutvecklingsbolag som levererar tjänster och produkter baserade på elektronik, kraftelektronik och mjukvara. Våra uppdrag är ofta tekniskt utmanande och slutprodukterna måste fungera i krävande miljöer. Kunderna finns inom alla områden där en kvalificerad produktutveckling efterfrågas. Vår framgång bygger på vårt stora kundengagemang och att vi verkligen bryr oss om våra kunder.

QRTECH är ett expansivt företag grundat 1997 med drygt 90 anställda. Vårt kontor ligger i Lackarebäck på gränsen mellan Mölndal och Göteborg.

Vi utmärker oss genom att erbjuda en unik kombination av konsulttjänster hos kund, kompletta projektåtaganden samt utveckling och serieleverans.

Tjänsten som är ett föräldravikariat på minst 12 månader omfattar receptionist- och ekonomiarbete på heltid alternativt deltid 75 %. Du kommer att arbeta med registrering av leverantörsfakturor och även med att assistera ekonomiavdelningen i vanligt förekommande administrativa uppgifter. Din arbetsplats är i receptionen där du svarar på inkommande samtal och tar emot våra besökare. Förutom dessa sysslor kommer du ansvara för post- och pakethantering, att våra lokaler ser trevliga ut och att beställa kontorsmaterial. Du hanterar även felanmälan samt har kontakt med städbolag och fastighetsägare. I arbetet ingår även att bistå företagsledningen i att sköta bokningar och liknande uppdrag. Då rollen är bred förväntas du vara flexibel, stresstålig och mycket serviceminded, både externt och internt.

Vem är du?

Du tycker om att jobba med människor, är lyhörd, tillmötesgående och uppmärksam. Erfarenhet av ekonomijobb, framförallt leverantörsreskontra är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundkontakt då du är den första personen våra besökare möter.
Du är nyfiken på att lära dig nya saker och beredd att ta i när det behövs. Du ska kunna arbeta i grupp såväl som självständigt. För att du ska passa in i vår företagskultur är en positiv attityd och en professionell inställning nödvändig.

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift samt mycket goda kunskaper i Word och Excel krävs.

Vi kräver eftergymnasial kompetens med inriktning mot ekonomi och 3-5 års arbetslivserfarenhet. Har du även inom denna tid erhållit praktisk arbetslivserfarenhet av ett eller flera av de större ekonomisystemen för medelstora företag är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi kan erbjuda dig ett omväxlande och roligt arbete i ett expanderande företag med trevliga kollegor. Vi sitter i nya fräscha lokaler på Flöjelbergsgatan i Mölndal.

Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid alternativt deltid 75% under minst 12 månader med eventuell förlängning.

Tillträde i början av september eller enligt överenskommelse.
Har detta väckt ditt intresse och låter det spännande? Välkommen med din ansökan senast 4 juli!

I den här rekryteringen jobbar vi med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen, så skicka gärna in din ansökan snarast.

För att skicka in ansökan klicka på länken: http://www.saljpoolen.se/register.aspx?Module=1&AdvertGUID=772b992b-548d-4165-b0ee-2b4fe5bd36e1

Sammanfattning

  • Arbetsplats: QRTECH AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 4 juni 2015

Besöksadress

Flöjelbergsgatan 1C
Mölndal

Postadress

Flöjelbergsgatan 1 C
Mölndal, 43135

Liknande jobb


22 mars 2024

22 mars 2024

22 mars 2024