Administratör/sekreterare till internationellt revisionsföretag på 75%

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.


Arbetsbeskrivning

Vi söker nu för vår kunds räkning en administratör/sekreterare för en av revisionsavdelningarna. Det finns två sekreterare på denna avdelning och den ena ska nu vara tjänstledig från september 2016 till juni 2018 för studier och därför behöver vi tillsätta en vikarie på denna tjänsten på 75%.

Dina arbetsuppgifter kommer innefatta:


- Upprätta revisionsberättelser och stämm av protokoll
- Hantera ärenden mot Bolagsverket (upprätta protokoll för ändringar av styrelse mm samt ändringsanmälan)
- Vissa översättningar (engelska och ev. tyska)
- Fakturering till kund
- Hantera interna tidrapporter
- Hantera interna system för projektuppföljning och vara behjälplig med framtagande av underlag för uppföljning av nedlagd tid mm
- Hantera årsredovisningar och skicka in till Bolagsverket
- Korrläsa offerter/presentationer
- Diverse kontorsgöromål för service till medarbetare på avdelningen samt vara behjälplig med vissa bokningar (hotell, kurser, restaurang mm)



Vem är du?

Vi söker dig med minst gymnasiekompetens, gärna inom ekonomi samt arbetsliverfarenhet erfarenhet från revisionsbyrå eller liknande bransch. Som person är du glad och utåtriktad och sprider energi. Du är serviceinriktad och hjälpsam och du har ett proaktivt och handlingskraftigt angreppsätt som tycker om att ha många och varierande uppgifter. Du är öppen, prestigelös och flexibel och trivs i rollen där du även är spindeln i nätet. Vidare är du kommunikativ, organiserad och arbetar strukturerat. Du bör inte vara rädd för att hugga i när det behövs, högt som lågt.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från ett liknande tidigare jobb.




Du erbjuds

Tjänsten ingår som en del i Jureks uthyrningsverksamhet och uppdraget omfattar 75 % som eventuellt kan övergå tll 100% på sikt och till en vikariatanställning hos kunden. Tjänsten önskas tillsättas omgående.

Uppdraget sträcker sig till och börja med till juni 2018 med stora chanser till förlängning. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Isacson på telefon 0766331448 alternativt charlotta.isacson@jurek.se. Intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan via vår hemsida, www.jurek.se, redan idag.


Start:

Omgående

Lön:

Enligt ö.k

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 16 augusti 2016

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Nämndsekreterare med gruppledaransvar

Nämndsekreterare med gruppledaransvar

31 maj 2024

Institutionssekreterare

Institutionssekreterare

13 maj 2024

Sekreterare till enheten för geovetenskap

Sekreterare till enheten för geovetenskap

8 maj 2024