Administratör/verksamhetsstöd till kommunens Tekniska enhet

Arbetsbeskrivning

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.Länk till Ekerö kommuns hemsida

Arbetsbeskrivning
Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser.

Du kommer främst att stödja Teknisk chef, gatu/parkingenjörer och projektledare på enheten. Vi söker dig som har vana av budgetarbete, verksamhetsplanering, avtal, uppföljning av deadlines. Du rapporterar direkt till Teknisk chef.


• Ekonomi – budget. I rollen som administratör/verksamhetsstödjare stödjer du chef, gatu/parkingenjörer och projektledare  i budgetarbete, årsprognosarbete både övergripande och per projekt. Du kommer att ha löpande kontakt med ekonomiavdelningen.
• Verksamhetsplanering Du stödjer Teknisk chef, Gatu/Parkingenjör och Projektledare i både det långsiktiga och det kortsiktiga perspektivet för Tekniska enheten och Stadsbyggnadsförvaltningen. Detta är en omfattande verksamhet som kräver god planeringsförmåga både övergripande och i detalj. Inom Tekniska enheten finns även andra medarbetare som du stöttar med diverse uppgifter.
• Samordning Du hjälper till att skapa överblick och samordning av verksamhetens olika delar och kan presentera det på ett pedagogiskt sätt. Du bidrar även till samordning av Stadsbyggnadsförvaltningens alla delar tillsammans med övriga enheter. Administrativt stöd omfattar även administrativt stöd till Teknisk chef avseende dokumentation och planering men även till medarbetarna inom tekniska enheten samt att bibehålla en god översikt över dokumenten samt utveckla och uppdatera där det behövs.



Kvalifikationer

För att du ska lyckas med uppdraget ska du:


• ha dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete
• ha erfarenhet av Office365 och gärna Platina och Raindance
• ha förmåga att arbeta självständigt men även i grupp
• vara prestigelös och serviceminded
• ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation


Tillträde: Efter överenskommelse. Vi kommer att påbörja urval och intervjuer under ansökningstiden.
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare

Länk till lediga jobb i Ekerö kommun

Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekerö kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2023
  • Ansök senast: 2 mars 2023

Besöksadress

Tappströmsvägen 2 17823 EKERÖ
None

Postadress

Box 205
EKERÖ, 17823

Liknande jobb


Administrativ handläggare

Administrativ handläggare

8 maj 2024

1 maj 2024

Vi söker en administratör

Vi söker en administratör

8 maj 2024