Administrerande speditör

Arbetsbeskrivning

TEMP-TEAM ger företag personlig service vid rekrytering till fasta tjänster samt vid behov av tillfällig personal för längre uppdrag. Se även: www.temp-team.se Vi söker för kunds räkning: Administrerande speditör Arbetsplatsen är ett mindre företag beläget i Södra Göteborg och sysslar med tillverkning och försäljning inom verkstadsindustri. Vi söker nu en erfaren person som vill arbeta med ordermottagning, fakturering och bil & båt-spedition till länder i första hand inom EU. Du är serviceinriktad och kommer att vara första kontakten för kunderna. Tjänsten är heltid och en visstidsanställning på 4 månader med avsikt att leda till en tillsvidareanställning. I arbetsuppgifterna ingår att: - dagligen ha kontakt med företagets kunder - ta emot och registrera ordrar - göra standardofferter, plocklistor och orderbekräftelser - boka transporter och skriva frakt- och tulldokument - räkna om valutor och utfärda remburser - ha ansvar för debitering, inkassohantering och kundservice - ankomstregistrera inkommande fakturor - kunna administrera, strukturera samt hantera många uppgifter samtidigt - ha goda kunskaper i Officepaketet - göra Intrastat manuellt - kunna tala och skriva god engelska, fler språk är meriterande. - vara första kontakten vid inkommande samtal Du är som person serviceminded och tycker det är roligt med kundkontakter. Du är stresstålig, noggrann, flexibel, och lyhörd. Du har ett strukturerat arbetssätt och har förmågan att prioritera. Vi tror att du är glad och humoristisk och det är en fördel att ha ett intresse för teknik.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TEMP-TEAM Alingsås
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 23 maj 2008
  • Ansök senast: 10 juni 2008

Liknande jobb

3 mars 2010

Client Coordinator

30 april 2010

24 mars 2010

4 mars 2010