Adminstratör

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.



ARBETSUPPGIFTER
På enheten för miljö och livsstil är vi ett härligt gäng på 15 medarbetare och vi är en del av avdelningen för hållbar stadsplanering på Stadsbyggnadsförvaltningen.

Vi har ansvar för att underlätta och uppmuntra till ett beteende för minskad klimatpåverkan och förbättrad livskvalitet. Vi arbetar för att öka andelen hållbara resor, stärka folkhälsan och ökad delaktighet i stadens utveckling. Vi arbetar också med att stödja skolornas miljöundervisning för att skapa förståelse för stadens system kring vatten, energi och avfall. I mötet med barnen på miljöverkstaden arbetar vi med utomhuspedagogik för att öka förståelsen för varje individs möjlighet att bidra till en hållbar utveckling.

Vi söker en administratör som främst ska vara ett stöd till miljöverkstaden, som är en del av enheten för miljö och livsstil. Vi söker dig som gillar ekonomi och är noggrann. Som vår administratör kommer du att samarbeta med alla på enheten men även med andra avdelningar, förvaltningar samt stadens bolag. Därför tycker vi det är viktigt att du är serviceinriktad, flexibel och handlingskraftig.

Drygt halva tjänsten består av fakturahantering, bokning av bussar och lektioner. Du kommer ha ansvar för att ta emot samtal, mail/post, kontakta skolor samt beställa varor till miljöverkstaden. Resterande del av tjänsten består av att vara ett stöd till vår avdelningschef samt de två enhetscheferna gällande administrativa uppgifter vid tex avdelningsgemensamma möten, utbildningar och studiebesök.



KVALIFIKATIONER
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att:

- Du är duktig på att se möjligheter och att hantera människor, samtidigt som du är en fena på att organisera och genomföra.

- Du är självgående och kan snabbt sätta dig in i nya uppgifter. Du är strukturerad, van att planera och prioritera ditt arbete och då oplanerade situationer uppstår reder du ut dem med glädje.

- Du navigerar obehindrat i Office-paketet. Ett stort plus är om du tidigare har vana av ekonomisystem, tex Agresso. Vi ser gärna att du behärskar InDesign.

- Du har god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift.

- Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

- Du är intresserad av eller har arbetat med miljöfrågor.







ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Förvaltningen har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Magnusson
042 103766
Sofia Sörensen
042 105928
Berit Andersen
042-105929
Magnus Ydmark
042-105078
Avdelningschef Per Lindqvist
042-105876
Personalchef Sofia Sörensen
042 105928
VISION Berit Andersen
042-105929
SACO Jenni Wehrmann
042-103641
Enhetschef Martin Hadmyr
042-105895
Sveriges arkitekter Jenni Wehrmann
042-103641

Sammanfattning

Besöksadress

Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
None

Postadress

None
Helsingborg, 25189

Liknande jobb


16 maj 2024

Biladministratör söks

Biladministratör söks

16 maj 2024

Administratör till Planstöd

Administratör till Planstöd

15 maj 2024