Adminstratör med känsla för ekonomi till Mobility Motors Sweden

Arbetsbeskrivning

Har du en tydlig administrativ ådra och känsla för ekonomi? Vill du bli en del av Sveriges största exklusiva återförsäljare av Nissan person- och transportbilar och samtidigt få arbeta med såväl administration och viss ekonomi? Då är detta den perfekta tjänsten för dig!

För vår kunds räkning, Mobility Motors Sweden AB, söker vi nu en Administratör till avdelningen biladministration. Tjänsten är placerad på deras huvudkontor i Stockholm där du blir en del av ett kompetent och trevligt team av kollegor. Tjänsten är på heltid med tillsättning omgående varför vi gärna emotser din ansökan omgående.



Företagspresentation
Mobility Motors Sweden AB är verksamma i Sverige som återförsäljare av Nissan person- och transportbilar vid fyra fullserviceanläggningar i Bromma, Sätra, Malmö och Lund - Sveriges största exklusiva återförsäljare av Nissan.

Tjänstebeskrivning
I din roll som Administratör arbetar du i huvudsak med den administration som uppkommer vid/ från ordertecknande med kund till leverans vid bilförsäljningen. Rollen innefattar i vidare arbetsuppgifter såsom;

• Avrop av faktura hos leverantören
• Viss bokföring
• Datahantering av lager
• Fakturering och (kontoavstämningar)
• Registrering hos Transportstyrelsen
• Tecknande av försäkringar till kunder
• Allmänna kontorsgöromål inklusive viss kassahantering

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som Administratör hos Mobility Motors tror vi att du har minimum 1-2 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom administration med inslag av ekonomi. Du har goda kunskaper i Excel samt behärskar såväl det svenska som det engelska språket i tal och skrift. Har du eftergymnasial utbildning inom relevant område för tjänsten ses detta som meriterande, dock är det inget krav. Har du även kunskaper eller erfarenhet sedan tidigare av affärssystemet Kobra ses det som meriterande, likaså om du generellt har goda kunskaper i ekonomisystem och har lätt för att ta till dig nya kunskaper i dessa.

Egenskaper
Som person är du van vid att hantera ett tidvis högt tempo som ställer krav på problemlösning, prestigelöshet och flexibilitet. Du kan snabbt anpassa dig vid olika förändringar och har förmågan att kombinera noggrannhet med effektivitet i dina utföranden. Du brinner för administration och välkomnar inslag av ekonomi och är positiv som person. Du värdesätter ett gott arbetsklimat och ser utmanande situationer som utvecklande.

Ansökan
Låter tjänsten intressant? Då är du välkommen att söka tjänsten via länken nedan redan idag. Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cindy Kristensson eller Daniel Hilvardén på 040-6110770.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Lindström

Daniel Hilvardén

Johanna Herrlander

Daniel Hilvardén
040-611 07 70
Daniel Hilvardén
040-611 07 68
Gunde Algebäck

Sanny Malmberg
040-611 07 61
Eva Engelbertsen
031-632078
Johanna Herrlander
0406110765
Eva Engelbertsen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TEMP-TEAM Sverige AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 30 oktober 2017

Besöksadress

Nordstadstorget 6, Göteborg
None

Postadress

Nordstadstorget 6
Göteborg, 41105

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024