AdOps / Programmatic Manager

AdOps / Programmatic Manager

Arbetsbeskrivning

Delta Projects är ett svenskt företag med huvudkontor i Stockholm, arbetar i en internationell miljö och expanderar. Delta Projects utvecklar lösning som förändrar sättet att planera och köpa onlineannonsering. Vi erbjuder en välutvecklad sk DSP, Demand Side Plattform, vår egenutvecklade unika teknik för annonsköp digitalt och i realtid.

Om rollen

För kunds räkning söker vi nu en AdOps / Programmatic Manager. Du kommer att arbeta med ett bolag som är i framkant inom det digitala. Rollen innebär både att jobba operativt med Ad Operations samt att utveckla den programmatiska affären. Du kommer aktivt att vara ute på mediebyråer och ha god kontakt med dessa för att bygga starka samt långsiktiga kundrelationer. Med en lyhördhet är du en del av organisationens säljavdelning och bidrar till annonsavdelningens totala säljmål.

Arbetsuppgifter

Jobba operativt med Ad Operations och kampanjarbete

Hanterar den dagliga kommunikationen och relationen med mediebyråer

Är den som är ute på tradingdeskar och presenterar Delta

Du kommer att få mer ansvar över tid för att ansvara för den programmatiska affären

Säkerställa värdet för kunden av befintliga kampanjer

Som person är du social och öppen, du har god kommunikations förmåga och trivs i ett högt tempo. Du har gärna stort ansvar på axlarna som du vet hur du ska prioritera dina arbetsuppgifter för att effektivisera dagarna på bästa sätt. Självklart ser vi att du har tidigare erfarenhet inom programmatic och kan visa på goda resultat. Vidare tänker du analytiskt och är kreativ. Avslutningsvis ser vi att du har mycket driv och strävar efter att uppnå goda resultat, och har ett starkt kommersiellt driv.

Du erbjuds

Hos Delta Project får du arbeta i mediebranschens absoluta framkant och med teknik och uppgifter som är både moderna, nytänkande och stimulerande.

Allt i en informell men samtidigt internationell och självklart professionell miljö, med en positiv och spännande arbetsatmosfär, där du får möjlighet att vara en del av ett framgångsrikt företag i en stark tillväxt.

Erfarenhet

Minst 2 års erfarenhet av AdOps och programmatic (Publisher, Mediebyrå, DSP och SSP)

Meriterat om du har arbetserfarenhet i DFP

Analytisk förmåga

Flera års arbetserfarenhet från onlinebranschen

Innehar en lång erfarenhet utav programmatiska medieköp

Har en hög förståelse för reklam- och online mediemarknaden

Du kan jobba med arbete baserad på data och statistik

Har (idealiskt) en universitetsexamen

Är en människokännare och har förmåga att etablera långsiktiga relationer

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent&Partner.

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev samt gärna foto.

Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se

Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.

Se alla våra lediga roller på www.talentpartner.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talent & Partner AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 20 april 2021
  • Ansök senast: 3 maj 2021

Postadress

Birger Jarlsgatan 8, 5tr
STOCKHOLM, 11434

Liknande jobb


Digital Marketing Specialist

12 oktober 2022

SEO Specialist

SEO Specialist

12 oktober 2022

Brand Manager

Brand Manager

10 oktober 2022

Digital mediaspecialist

Digital mediaspecialist

7 oktober 2022