Advisor

Arbetsbeskrivning

DHL Freight söker: Advisor till Customer Service Firstline i Växjö. (Detta är ett rekryteringsuppdrag för anställning vid DHL Freight).


VILKA ÄR VI?
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 480 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom.

DHL Freights Kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande våra inrikesprodukter. Vi är ca 150 stycken medarbetare placerade i trevliga lokaler på Arabygatan 80 i Växjö.


VAD ERBJUDER VI DIG?
Inom DHL har vi massor att vara stolta över. Det vi är mest stolta över är våra medarbetare. Som medarbetare vid DHL har du möjlighet att upptäcka och utveckla dina starka sidor. Ta chansen att vara en del av vårt skickliga globala team. Som en del av världens ledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Allt vi kräver från dig är ditt engagemang, att du tror på dig själv och att du har vad som krävs för att utföra jobbet!


HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som Firstline advisor arbetar du med inkommande samtal samt mail-förfrågningar. I uppdraget ingår att boka transporter, svara på förfrågningar om pågående transporter, ta emot reklamationsanmälan, svara på fakturaförfrågningar samt allmänna frågor från våra kunder.
Du erbjuder kunden den bästa lösningen utifrån kundens behov.
Inom Kundservice arbetar vi ständigt med att vidareutveckla och förbättra arbetssätt och verktyg, som medarbetare blir du en del av det arbetet.


VEM ÄR DU?
Vi söker dig med minst 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande. Du har erfarenhet av arbete inom kundservice samt vana att arbeta processorienterat. Du är en glad och positiv person, du är mål- och resultatinriktad och du har ett brinnande intresse för att arbeta med kund i fokus. Du är lojal, engagerad och fokuserad. Gillar nya utmaningar och tycker att det sporrar att arbeta under eget ansvar. Vårt koncernspråk är engelska, varför du förväntas behärska både svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare ser vi att du har en god PC-vana.


INTRESSERAD?
Välkommen att kontakta Jonas Österbo, tel. 0480 42 00 24, vid Cap Urval, som vi samarbetar med i denna rekrytering.

Ansök/visa ditt intresse för tjänsten snarast, dock senast den 22 september, via http://capurval.se/aktuella-uppdrag/advisor-14

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Per Dahlgren
0480-420024
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0480-420024
Rekryteringskonsult Per Dahlgren
0480-420024
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0480-420024
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0480-420024 0768-998577
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0768-998577
Rekryteringskonsult Per Dahlgren
0480-420024 0480-420024

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cap Urval AB KALMAR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 13 september 2016

Besöksadress

Kaggensgatan 17
Kalmar

Postadress

Box 217
KALMAR, 39122

Liknande jobb


Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

19 april 2024

Deltidsjobb inom kundservice

Deltidsjobb inom kundservice

15 april 2024

Kundservice

Kundservice

19 april 2024