OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
GOveteran! För personal personal som har kommit längre i karriären!
Detta ger din organisation kompetens, erfarenhet, lojalitet och lönsamhet. GOveteran bygger en BRO mellan generationer med erfaren personal 40+ via Bemanning, Rekrytering och Omställning. Vi är 10 Partners i Sverige och 10 i Norge.
På GOveteran skulle vi aldrig drömma om att jämföra oss med rekryterings- och bemanningsbranschens största. Det har redan våra kunder gjort. Vår erfarenhet är att många affärskontakter rullar på slentrianmässigt i samma hjulspår. Därför vill vi bjuda in dig till en annan resa där personal 40+ med kompetens, erfarenhet, lojalitet och lönsamhet ingår i priset. Våra referenser och 100-tals andra kunder vet redan vad vi talar om.
GOveteran söker en erfarna Advokatsekreterare/Paralegals till ?uppdrag!
GOveteran får med jämna mellanrum förfrågningar av advokatbyråer om erfarna Advokatsekreterare och Paralegals. Inför höstens förfrågningar så söker vi ?intresserade kandidater som GOveteran kan presentera i kommande möten med våra uppdragsgivare/kunder.
Arbetsbeskrivning
Du assisterar byråernas advokater och jurister med ett flertal uppgifter, bl.a:
?
- Dokumenthantering i form av korrekturläsning, samt upprättande av brev och handlingar.?
- Registrering av klient- och ärenden, hantering av akter och arkivering.
- Kontakt med klienter, domstolar och myndigheter.
- Utredningsarbete och informationsinsamling, med sökning och sammanställning av specifik ?information, händelser, ibland hämtas över internet, media eller ifrån advokatbyråns eget ?bibliotek mm.
- Administrativa uppgifter som kopiering, scanning och utskrifter, resebokningar, tidrapportering
- Hantering olika projekt och externa engagemang åt advokatbyrån.
- Sköta ekonomiuppgifter som kontering och registrering av fakturor.
- Skriva och sammanställa dokument och från diktafon.
Vem är du??
Vi söker dig med gedigen erfarenhet av jobb som Advokatsekreterare/Paralegal, alternativt att du över tiden har införskaffat motsvarande kompetens på annat sätt.
- Grundläggande ekonomikunskaper är meriterande.
- Goda kunskaper i Officepaketet och vana att arbeta med internet för att söka och sammanställa information. Finns kompetens av andra administrativa system så är det en fördel.
- Som person är du noggrann och har ett utpräglat ordningssinne. Givetvis är du även service-?inriktad, flexibel och stresstålig. Du tvekar heller inte med att hjälpa till där du ser att det behövs.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. ??
Är du den vi söker, så erbjuder vi en rolig och omväxlande tjänst i trevliga miljöer. Initialt rör det sig om konsultuppdrag som oftast är tidsbestämda och sträcker sig vanligtvis mellan 6 till 12 månader, med eventuell möjlighet till en fast tjänst längre fram ifall båda parter finner det möjligt.
Kontakt: Kontakt:
Carl Eric von Platen Erik Kockum
E-post: carl-eric.vonplaten@goveteran.se E-post: erik.kockum@goveteran.se
Mobil: +46 (0)734 20 59 10 Mobil: +46 (0)702 61 11 75
Kontaktpersoner på detta företaget
Erik Kockum
0702611175
Carl-Eric von Platen