Affärsansvarig månadsgivare till Rädda Barnen

Affärsansvarig månadsgivare till Rädda Barnen

Arbetsbeskrivning

Rädda Barnen är världens största självständiga barnrättsorganisation, fokuserad på hållbara insatser - akuta och långsiktiga. Rädda barnen tror att verklig hållbarhet bygger på att hjälpa i tid och över tid, och deras självständighet gör att de kan agera där de gör mest nytta för barn - i Sverige och i världen.

En viktig förutsättning för att Rädda barnen ska kunna göra skillnad för barn och unga är att de har ekonomiska muskler för att kunna göra de insatser som krävs. Som Affärsansvarig för månadsgivare är du deras viktigaste kugge för att säkerställa att de har rätt erbjudanden för att attrahera nya månadsgivare och få befintliga månadsgivare att stanna hos dem.

Som affärsansvarig månadsgivare ansvarar du för hela processen att utveckla, utforma och paketera erbjudanden till olika målgrupper. Det betyder att du driver utveckling av deras erbjudanden i nära samarbete med övriga affärsansvariga, analytiker, varumärkesansvarig, IT-avdelning och externa partners.
Du ingår i ett professionellt och stöttande marknadsteam som jobbar med allt ifrån framtagande av erbjudandestrategi mot konsument, bygga varumärke, lansering av kampanjer samt skapa en bra givarupplevelse. Teamet ansvarar även för att leda det insiktsdrivna arbetet och givaranalysen samt driver utvecklingen av webb.

Du kommer att:

Ansvara för att nå intäktsmål från månadsgivare
Ansvara för marknadstaktiken och erbjudande till månadsgivare
Ansvara för kostnadsbudget
Ta fram och följa upp våra erbjudanden mot potentiell och befintlig givare
Definiera och följa upp på våra och intäktsmål
Definiera mål på och följa upp våra givares lojalitet
Ansvara för kanalstrategi samt förvaltning och utveckling av organisationens samarbeten med försäljningssyfte

Vem söker vi?
Du triggas av att nå (insamlings)mål och är drivande för att nå dessa. Du har ett affärssinne, vana att ta fram business case, är analytisk, har en känsla för vad som är ett attraktivt erbjudande och att förmåga att se nya möjligheter. Du är kvalitetsmedveten och levererar även när det tempot är högt och det är mycket att göra. För att trivas i rollen har du en vilja att utvecklas, är flexibel och lösningsorienterad

Du har minst fem års erfarenhet av en liknande roll där du har jobbat med affärsutveckling mot privatpersoner som målgrupp med inriktning på abonnemang, tjänsteutveckling eller liknande. Du är vass på att arbeta med rapportering och analys, jobbar insiktsbaserat och är van att vara kravställare vid beställning av marknadsundersökningar och produktutveckling. I tidigare roller har du haft ansvar för både kostnads- och intäktsbudget.

Rädda barnen hoppas deras nya kollega är en lagspelare som trivs både med att jobba i team och självständigt, är resultat- och lösningsorienterad, flexibel och kreativ nog att testa nya sätt att jobba på. Alla medarbetare inom Rädda Barnen förväntas självklart efterleva deras värderingar. (https://www.raddabarnen.se/globalassets/dokument/om-oss/riktlinjer-och-policys/vad-betyder-vara-varderingar-201201-1.pdf)

Övrigt

Rollen är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning vid deras trevliga kontor i Stockholm, Alvik. Här (https://www.raddabarnen.se/globalassets/dokument/om-oss/riktlinjer-och-policys/info-om-villkor-210127.pdf) hittar du information om Rädda barnens anställningsvillkor.

Urval sker löpande. Vi tar emot ansökningar så länge annonsen är publicerad.

Rädda Barnen strävar efter att spegla samhällets mångfald och välkomnar självklart alla sökande. De är noga med att vara en säker arbetsplats för barn och vuxna och ber om utdrag ur belastningsregistret i samband med anställning. Alla medarbetare förväntas följa deras viktiga riktlinjer som handlar om trygghet och säkerhet för alla, samt deras värderingar och etiska riktlinjer. Läs mer om dessa viktiga riktlinjer (https://www.raddabarnen.se/om-oss/vara-varderingar/policies-och-riktlinjer/)

Hammer & Hanborg

För oss är det skillnad på att bara vara bra och att vara rätt. Kompetens är mycket mer än CV och vi matchar alltid utifrån potential, värderingar och motivation. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför alla sökande. Vi tycker det ska vara kul att jobba och tror på samarbeten som bygger på förtroende och schyst agerande. Vi uppmuntrar och utmanar varandra och våra kunder att vilja och våga utvecklas. Tillsammans skapar vi framtidens professionella liv. Välkommen med! Läs mer på hammerhanborg.se (https://hammerhanborg.se/#!/).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hammer & Hanborg Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2021
  • Ansök senast: 15 april 2022

Liknande jobb


Digital Marketing Manager

Digital Marketing Manager

22 maj 2023

Portfolio Manager

Portfolio Manager

17 maj 2023