Affärsdriven ekonomi – och controllerassistent

Arbetsbeskrivning

PR Vård har av affärstidningen Dagens industri mottagit priset DI Gasell tre år i rad; 2009, 2010 och 2011.

Företaget fortsätter att växa – och vi tänker nytt! 

Vi söker nu en engagerad och drivande ekonomi- och controllerassistent som attraheras av en bred och utvecklande roll på ett privat vårdföretag i framkant.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av:

- Enklare intäkts-och kostnadsuppföljningar.
- Kvalitetssäkra underlag till ekonomichef samt ge stöd i andra ekonomirelaterade frågor.
- Framtagning av underlag för fakturering.
- Delaktighet i arbete med budget, prognoser samt bokslut.
- Diverse Ad-hoc som kan förekomma på en ekonomiavdelning.


Kvalifikationer

För att vara framgångsrik i rollen som ekonomi- och controllerassistent bör du vara en god kommunikatör och ha lätt för att samarbeta med människor på olika nivåer i organisationen.  Vi söker dig som är pedagogisk och kommunikativ samt tycker om att arbeta med siffror, nyckeltal och analyser, men vi lägger också stort värde i social kompetens och viljan att arbeta med utveckling och förändring.  

Du har ett analytiskt och proaktivt tillvägagångssätt, är van att ta egna initiativ samt agera självständigt. Du är antingen civilekonom eller har annan akademisk examen som vi finner relevant.

Du bör vara systemvan och ha mycket goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel. Det är en merit om du har erfarenhet från ekonomisystemet Hogia samt något BI-system.

PR Vård erbjuder sina anställda kollektivavtal, fortbildning, förmånliga friskvårdserbjudanden och personalaktiviteter. Denna tjänst är förlagd till vårt huvudkontor i Liljeholmen.

Vill du arbeta i ett spännande företag där ingen dag är den andra lik är du rätt person för oss.

Intresserad?  Skicka din ansökan senast 2019-07-25. Intervjuer sker löpande.

Har du några frågor?  Kontakta Ekonomichef Karolina Nielsen på karolina.nielsen@prvard.se. 

PR Vård strävar efter mångfald. Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet och Kommunal.

Om oss

PR Vård är ett familjeägt företag inom vårdsektorn med över 900 medarbetare. Vi erbjuder anställningar inom hemsjukvård, elevhälsa och på vår egen barnmottagning. Vi har uppdrag hos både landsting och kommuner, samt inom den privata sektorn. Vårt mål är att vara branschens bästa arbetsgivare. Vi vet att du som anställd är förutsättningen för framgång. Därför lägger vi stor vikt vid dina behov och önskningar.Hos oss får du handledning och rådgivning i arbetet och möjlighet att utvecklas. Vi erbjuder friskvårdsersättning och pensionssparande. Vi är anslutna till Almega och följer kollektivavtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Catarina Grute
0840901290
Elisabeth Bley Arvidsson
0840901200
Sebastian Pettersson, Personalsamordnare.
08-409 012 06
Karolina Nielsen
08-409 010 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PR Vård Administration Farsta
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100%. Tillträde: Efter ö.k tillsvidareanställning
  • Publicerat: 4 juli 2019

Besöksadress

Munkforsplan 37, 7 tr
None

Postadress

Munkforsplan 37, 7 tr
Farsta, 12347

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024