Affärsdriven fältsäljare till Runelandhs

Arbetsbeskrivning

Runelandhs Försäljnings AB är ett försäljningsbolag som säljer inredning och utrustning för industri & kontor via e-handel och katalog. Med fyrtio års erfarenhet har bolaget byggt upp ett mycket brett kundanpassat sortiment med totalt 15000 artiklar. Man erbjuder allt ifrån den enskilda produkten till avancerade skräddarsydda lösningar för arbetsplatsen. Runelandhs Försäljnings AB är lokaliserat till Kalmar med 19 anställda och omsätter närmare 130 MSEK . Runelandhs Försäljnings AB ägs sedan 2012 av den amerikanska koncernen Brady, som är noterat på NYSE. Läs mer på www.runelandhs.se



Arbetsbeskrivning
Brinner du för att utveckla långsiktiga affärsrelationer med kunden i fokus? Har du vad som krävs för att utveckla vår försäljning framåt och få möjlighet att samarbeta med kollegor som brinner för att hålla vårt produktområde i framkant gentemot våra kunder? Då kanske du är vår nya säljare till region Stockholm med omnejd. Detta är en ny tjänst och du blir en viktig spelare i vårt team. Till ditt stöd kommer du att ha en dedikerad assistent som backar upp dig och en tät dialog med vårt interna säljteam på 6 personer. Eftersom huvudkontoret är placerat i Kalmar kommer du att utgå hemifrån.
Runelandhs befinner sig i en fas där mycket intressant händer, för rätt person finns det möjlighet att vara med på en spännande resa där möjligheten att påverka är stor.

Du kommer tillsammans med kollegorna i Kalmar ansvara för att utveckla Runelandhs försäljning i Sverige. Majoriteten av kunderna befinner sig i Stockholm och närliggande län men då Runelandhs arbetar rikstäckande återfinns kunderna i hela landet där södra Sverige också har en stark representation. Du kommer att vara i direkt kontakt med Runelandhs slutanvändare. Dina arbetsuppgifter består bl.a. av:

•Försäljningsutveckling och stöd till nya och befintliga kunder
•Identifiera kundernas behov och rekommendera lämpliga lösningar och koncept baserat på Runelandhs produkter
•Stöd vid offerering av större projekt
•Dokumentera all aktivitet kring kunder och återförsäljare i Runelandhs CRM-system.
•Det är en resande tjänst där du är ute hos kund ca 80 % av arbetstiden. Du rapporterar till verksamhetschefen som är placerad i Kalmar.

Vem är du?
Vi söker dig som är utåtriktad och social och som brinner för att bygga långsiktiga relationer. För att lyckas i rollen har du några års erfarenhet av B2B försäljning, och det är meriterande med branscherfarenhet men inte något krav.
Vi söker dig som brinner för försäljning och har en god förhandlingsvana. Viktiga egenskaper är stark drivkraft, att vara lyhörd för kundens behov samt ha förmågan att komma till avslut. Som person är du social, strukturerad och handlingskraftig. Vidare är du en van daoranvändare och har en god teknisk förståelse.
Du har som lägst gymnasiekompetens. Flytande svenska i såväl tal som skrift är ett krav samt innehav av B-körkort.

Vad kan vi erbjuda dig?
Du kommer ingå i en lösningsorienterad organisation där kundfokus, flexibilitet och korta beslutsvägar är självklarheter. Samarbete är något vi tror på och en god gemenskap prioriterar vi högt. Vi är ett företag med en stark försäljningskultur och även om vi arbetar på den svenska marknaden så arbetar vi i en internationell miljö. Vi har mycket daglig kontakt med några av våra kollegor inom Brady (ett 80 tal i koncernen) och vi använder engelska som språk i dessa sammanhang. Någon gång i månaden kommer du att vara på plats på kontoret i Kalmar. Vi sitter i egna, mycket moderna lokaler i flygplatsområdet vilket medför bra kommunikation mellan Kalmar/Stockholm.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Runelandhs med Experis. Tjänsten söker du via länken nedan. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sofia Huhta på 08-452 33 69 alternativt på sofia.huhta@se.experis.com.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 9 juni 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


12 maj 2024

Utesäljare - Ytterdörrar

Utesäljare - Ytterdörrar

12 maj 2024

Utesäljare - Ytterdörrar

Utesäljare - Ytterdörrar

12 maj 2024

Biltid Agent

Biltid Agent

11 maj 2024