Affärsdriven Inköpare

Affärsdriven Inköpare

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är redo att sikta högre och vill vara med på vår expansion i Europa! Vi söker dig som vill jobba med inköpsarbete inom Verktyg och Maskiner. Vill du vara en del av vårt härliga team och hänga med på äventyret, kika då in det här jobbet!




Det här gör du som Inköpare

Som inköpare genomför du planerad sortimentsutveckling inom ett av våra produktområden Verktyg & Maskiner, Trädgård, Hem & Hushåll, Bil & Garage, Bygg & Färg, El & Belysning, Arbetskläder, Fritid och Outlet. Du kommer arbeta tillsammans med Produktchef, Global Sourcing, Test och Kvalitet, EMV samt andra funktioner och avdelningar. Tvärfunktionellt samarbete är en nyckel i rollen för att lyckas


I rollen ingår att planera, leda och koordinera produktutveckling och sortimentsunderhåll utifrån produktområdets behov och planer. Du hanterar löpande administration inom produktutvecklingsprocessen samt säkerställer en effektiv lansering och utfasning av produkt och sortiment. Du är väl uppdaterad kring omvärlden, nya trender, våra marknader och konkurrenter. Utöver detta arbetar du med uppföljning, leverantörsförhandling och prognoser.


Du rapporterar till Affärsområdeschef.




Det här är din bakgrund och dina erfarenheter  

Vi söker en affärsdriven inköpare med kunden i fokus. För att lyckas i denna roll behöver du ha erfarenhet inom inköp och försäljning samt har arbetat med förhandling och leverantörer sedan tidigare. Erfarenhet från DIY och retail är meriterande. Du behärskar engelska mycket väl i tal och skrift. Hög datormognad med utökade kunskaper i Excel är ett måste då du dagligen kommer arbeta med affärs- och uppföljningssystem. 




Det här är du som person  

Du trivs i en värderingsstyrd organisation som kännetecknas av nyfikenhet, teamarbete och en ständig vilja att utveckla och förbättra. Du har lätt för att kommunicera med andra människor, ta egna beslut och kommer med egna lösningsförslag. Du är strukturerad och metodisk vilket balanseras med ett flexibelt förhållningssätt och är bekväm med att fatta beslut och prioritera i en miljö där många arbetsuppgifter sammanfaller samtidigt. Du är prestigelös i ditt sätt att vara och trivs med att samarbete både inom och utanför den grupp du tillhör.




Bra att veta  

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering på Julas huvudkontor i Skara. Jula rör sig mot ett mer flexibelt arbetssätt och därmed finns möjlighet till delvis hemmakontor. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.




Så här söker du

Sista ansökningsdag är 2023-11-05. Frågor om tjänsten besvaras av Mattias Lif, Business Area Manager 0736615062. Vi arbetar med löpande urval under ansökningstiden.


Vi är en arbetsplats som präglas av gemenskap och nyfikenhet. Är du intresserad av att vara med på resan – välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jula AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2023
  • Ansök senast: 5 november 2023

Liknande jobb


8 maj 2024

7 maj 2024

7 maj 2024

6 maj 2024