Affärsdriven Key Account Manager

Affärsdriven Key Account Manager

Arbetsbeskrivning

WTG är en svensk börsnoterad koncern med verksamhet inom sällskapsspel, leksaker och babyprodukter. Vår mission är “giving families a wonderful time”. WTG har startat en förändringsresa där egna varumärken, internationalisering och digital försäljning i framkant kommer att komplettera den nuvarande affären. Vi förstärker nu vårt team med en affärsdriven Key Account Manager. Attraheras du av att arbeta i en organisation med höga ambitioner där du kan bli en nyckelspelare har vi jobbet för dig!

Om tjänsten
I rollen som Key Account Manager förvaltar och utvecklar du vår befintliga kundbas. Då vi står inför lansering av våra egna varumärken på en internationell marknad är geografisk tillväxt en viktigt strategisk fråga där du förväntas vara drivande. Du arbetar självständigt i ditt vardagliga arbete men som stöd har du ett engagerat säljteam, en coachande chef samt övriga supportfunktioner som alla arbetar tillsammans mot gemensamma mål. Du rapporterar till bolagets VD.

Dina arbetsuppgifter
Din främsta uppgift är att proaktivt skapa och utveckla affärsmöjligheter med nya kunder samt att vidareutveckla affärsrelationer och samarbeten med vår befintliga kundbas. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt med att driva och utveckla försäljningen med tydlig inriktning på lönsamhet. I ditt dagliga arbete möter du kunder i fysiska kundmöten, digitala möten samt per telefon. Du arbetar med offerter, kundavtal och marknadsaktiviteter. Du ansvarar tillsammans med marknadsavdelningen för varumärkes- och produktlanseringar.

Dina egenskaper
Du är en ansvarstagande resultatinriktad person med positiv attityd och energi. Personlighetsmässigt är du initiativtagande och uppnår hög produktivitet genom att självständigt driva ditt arbete framåt. Du har ett utvecklat affärssinne med förmåga att identifiera och skapa goda affärsmöjligheter. Du trivs i en föränderlig miljö och du stimuleras av utveckling. Då bolaget har ett stort sortiment och många olika kundgrupper med olika produktbehov är det viktigt att du är analytisk och har en god förmåga att sätta dig in i olika situationer. Vidare är du strukturerad samt har en naturlig förmåga att skapa framgångsrika relationer.

Vi söker dig som: Uppskattar att ingå och utvecklas i ett team och arbeta mot gemensamma mål
Har erfarenhet av varumärkespositionering
Har arbetat med koncept- och idéförsäljning
Van och bekväm med att göra presentationer både internt och externt
Har minst ett par års erfarenhet av försäljning B2B med dokumenterat goda säljresultat
Har relevant universitets- eller högskoleutbildning
Har B-Körkort
Har goda kunskaper inom MS Office, speciellt Excel och PowerPoint.
Är en van användare av CRM-system
Har en god kommunikationsförmåga och är strukturerad, engagerad och målinriktad.
Är en driven person som motiveras av utmaningar och av att utveckla dig själv
Trivs i en högpresterande arbetskultur
Har erfarenhet från geografisk expansion, nationellt eller internationellt 
Har god erfarenhet av förhandling
Kan uttrycka dig professionellt och representativt på både svenska och engelska

Vi erbjuder dig: En utmanande roll i en organisation med höga ambitioner där du kommer att ha stora möjligheter att utvecklas som person.
Marknadsmässig lön, provision
Ett arbete med starka varumärken och produkter

Omfattning och tillträde
Omfattning: Heltid
Tillträde: Omgående
Placering: Jönköping
Direktanställning

Kontakt och frågor: Sofia Ljungdahl via sofia.ljungdahl@wonderfultimes.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wonderful Times Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2023
  • Ansök senast: 19 februari 2023

Liknande jobb