Affärsdriven uthyrare Retail

Arbetsbeskrivning

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter på prioriterade tillväxtorter. Med ett marknadsvärde om 13,0 mdkr, ett bestånd om 313 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 352 tkvm, är visionen att vara den mest aktiva och efterfrågade fastighetsägaren på vår marknad, som sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Vill du vara med och bidra till att Diös blir den mest aktiva och efterfrågade fastighetsägaren på vår marknad? Som uthyrare retail erbjuds du en spännande och omväxlande roll med stort eget ansvar där du skapar nya möjligheter för Diös och hyresgästerna i våra gallerior.

 

Diös äger gallerior på flera verksamhetsorter i norra Sverige så som Gävle, Falun, Sundsvall m.fl. Som uthyrare retail är fokus på att attrahera varumärkeskedjor och mellanstora butiker att etablera sig i våra gallerior. Du ansvarar för hela uthyrningsprocessen, från första kontakt med kund till offert- och avtalsskrivning. Förhandling av både nya och befintliga kontrakt är en betydelsefull och rolig del av rollen. Du kommer att arbeta nära hyresgästerna för att hitta en passande lokallösning utifrån just deras behov och rollen innebär en stimulerande och omväxlande kombination av självständigt arbete och nära samarbete med kollegor som centrumledare, projektledare och förvaltare. Som uthyrare retail har du en tydlig nyckelroll hos Diös att skapa och bibehålla goda relationer till våra hyresgäster i galleriorna.

Tjänsten är på heltid och du kommer utgå från Diös kontor i Gävle. Start enligt överenskommelse och du rapporterar direkt till retailchef.

Vem är du?

Vi söker dig som har relevant utbildning och bakgrund för att lyckas i denna roll. Vi värdesätter din kunskap och förståelse för ekonomi och avtalsupprättande. Du har ett intresse av att göra affärer med kvalitet och förstår vikten av att skapa och vårda goda hyresgästrelationer. Du har god erfarenhet av förhandling inom B2B och kan möta kunder på ett affärsmässigt och konsultativt sätt i syfte att skapa goda kundrelationer. Rollen ställer höga krav på att hantera många förhandlingar och projekt samtidigt.

Du bör trivas i en ansvarsroll med eget ansvar och du motiveras av att komma ”i mål” med det du företar dig. Som person är du driven, engagerad och social. Du håller en hög servicenivå samtidigt som du är resultatinriktad med starkt säljfokus. Du är organiserad och affärsmässig med god samarbetsförmåga. Då kundkontakten kan ske både på svenska och på engelska vill vi att du ska kunna uttrycka dig väl i tal och i skrift på båda språken. Körkort krävs i tjänsten och resor är en naturlig del av arbetet.

 

Vi erbjuder dig:

Hos oss får du en roll med mycket ansvar och goda möjligheter att utvecklas i ett bolag som satsar på lokal närvaro och som vill vara en aktiv part i stadsutvecklingen på våra prioriterade tillväxtorter. ​Grunden för vår verksamhet, vårt förhållningssätt och för hur vi vill bli uppfattade finns sammanfattade i tre bärande värdeord – Enkla- Nära– Aktiva. Vill du bli en av oss?

Ansöka och kontaktperson

Skicka in CV och personligt brev via ansökningslänken senast den 20 juni 2016. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar så skicka gärna in dina ansökningshandlingar så snart som möjligt.

För mer information om tjänsten kontakta rekryteringsansvarig Åsa Myrin, på asa.myrin@dios.se alternativt på 010-470 95 74.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annie Skoglund
0770-332200

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Diös Fastigheter AB Östersund
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 2 juni 2016

Besöksadress

Ringvägen 4
Östersund

Postadress

Box 188
Östersund, 83122

Liknande jobb


4 juni 2024

Orderplockare och diskare för eventuthyrning

Orderplockare och diskare för eventuthyrning

29 maj 2024