Affärsenhetscontroller

Arbetsbeskrivning

Emil Lundgren  AB är ett av Västsveriges ledande elteknikföretag. Vi arbetar med samtliga typer av projektuppdrag inom el-, tele-, instrument- och automationsområdet i Sverige. Våra uppdragsgivare är i huvudsak mot industrin.

Emil Lundgren tillhör den multinationella elteknikkoncernen Vinci Energies med säte i Paris, inom Vinci Energies Nordic verkar vi genom våra globala och lokala varumärken och är organiserade i autonoma affärsenheter.

Vi på VINCI Energies Nordic distribuerar, utrustar och driver projekt där vi kan optimera energi, inom elinstallationer, telekom och IT.  Läs mer på www.vinci-energies.se.

 

Vi söker dig som vill jobba i en kombinerad roll som affärsenhetscontroller/administratör för vår affärsenhet Göteborg Industri. Affärsenheten har idag ett 40-tal anställda och omsätter ca 50 miljoner. Du kommer att arbeta nära verksamheten och stötta affärsenhetschef och projektledare med:

• Projektuppföljning
• Delaktig månad-kvartal och årsbokslut
• Budget/Prognoser
• Rapportering
• Projektadministration
 


Den större delen av tjänsten är controllerinriktad där du bidrar med ekonomiska analyser till verksamheten och skapar förståelse för de ekonomiska processerna och rutinerna. En mindre del av rollen innebär också viss administration för enheten som t. ex hantering av kund- leverantörsfakturor, reseräkningar, utbildningsadministration samt andra administrativa arbetsuppgifter som kan förekomma inom affärsenheten. Affärssystemet du arbetar i är Agresso. På sikt kan rollen komma att utvecklas till att även stötta ekonomifunktionen inom koncernen på Vinci Energies.

Vi önskar att du har några års erfarenhet av brett ekonomiarbete samt eftergymnasial utbildning i ekonomi. Meriterande är om du har erfarenhet av projektredovisning och avstämningar. Du har goda IT-kunskaper och är van att arbeta i Excel. Vi söker dig som har att affärsinriktat arbetssätt och trivs med att jobba nära verksamheten, samtidigt är du självständig och tar egna initiativ. För rätt person erbjuder vi ett varierande arbete där ditt engagemang uppskattas och tas tillvara på och du har möjlighet att påverka.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jerrie. Du är välkommen med din CV och personligt brev via www.jerrie.se. Vid frågor, kontakta Helena Bruman på 0735-40 52 62. Urval och intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 2 september.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Mia Roos-Jonsson
0723-282253
Rekryteringskonsult Monica Lönnbom
076 160 79 15
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Maria Hörnestam
076-3387646
Affärområdeschef Pierre Sander
0763-413411
Rekryteringskonsult Helena Bruman

Rekryteringskonsult Malin Persson
0735 12 44 98
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735-12 44 98
Rekryteringskonsult Martin Dahlberg
076-3170741

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JERRIE AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 16 augusti 2016

Besöksadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG

Postadress

ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG, 41103

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024