Affärsinriktad HR-konsult

Affärsinriktad HR-konsult

Arbetsbeskrivning

På Kontek har vi ett stort gemensamt intresse - lön och löneprocesser! Vår vision är att Kontek ska ha bäst rykte i lönebranschen. Vill du bidra med ditt engagemang och kunnande? Bra, då kan vi ha jobb till dig!
Vi breddar vårt erbjudande och jobbar nu med att utveckla HR-tjänster för våra kunder. Vill du vara med på en spännande resa, så fortsätt läs!
I den här tjänsten arbetar du till största delen gentemot kunder och hjälper dem med olika HR-tjänster. Till en början handlar det om att upprätta personalhandböcker och att genomföra lönekartläggningar. Därefter kommer vi att addera fler tjänster, till exempel arbetsmiljöhandböcker, chefsstöd, rekryteringsstöd och mycket annat. Du arbetar en hel del i olika system, både vårt egna HR-system och andra.
Eftersom vi är i början av vår utvecklingsresa på det här området, kommer du att samarbeta mycket med övriga kollegor för att utveckla och förfina nya och befintliga HR-tjänster.
I tjänsten ingår också att utforma, granska och uppdatera faktatexter och blanketter inom området.
Relationen och kontakten med kunderna är viktig, vilket ställer krav på din lyhördhet och prestigelöshet - och inte minst affärsmässighet. Tjänsten innebär mycket självständigt arbete, där du behöver planera, tidsätta och avsluta dina kundprojekt på ett professionellt sätt. Du arbetar mestadels från kontoret med telefon/webbkontakt, men resor och besök hos kund förekommer.
I den här tjänsten arbetar du inom vår nystartade HR-konsultations-avdelning tillsammans med ytterligare en kollega.
Om dig
Du har dessa formella meriter:
Högskoleutbildning inom personalområdet - eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Minst 2 års erfarenhet inom HR-området.
Goda kunskaper i Office- eller Google-paketet.
Goda kunskaper i svenska och engelska.

Du är mycket duktig på att uttrycka dig både muntligt och skriftligt. Du har ett genuint kundfokus och förmåga att agera affärsmässigt. Du har lätt för att skapa och upprätthålla kontakt med kunder, kollegor och andra samarbetspartners. Du är bekväm med och gillar att planera och arbeta strukturerat. B-körkort är ett krav.
Du delar givetvis våra kärnvärden, vilka innebär att vi är kunniga, alerta och familjära!
Om Kontek
Kontek är ett specialistbolag med produkter och tjänster för hela löneprocessen. Vi fortsätter inkludera smart teknik i lönearbetet och erbjuder helt webbaserade, flexibla lösningar för löneadministrationen. Våra kraftfulla program inom löne-, tid- och reseredovisning hjälper tusentals företag och organisationer till en smidigare lönehantering. Vi erbjuder även outsourcing för kortare eller längre perioder samt support och utbildning. Kontek ingår i Vismakoncernen och har varit verksamt i lönebranschen sedan 1934. Vi har cirka 160 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Värnamo och med huvudkontor i Ljungby.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontek Lön AB LJUNGBY
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Besöksadress

LÅNGG 19
LJUNGBY

Postadress

BOX 193
LJUNGBY, 34124

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023