Affärsområdesansvarig inom el

Affärsområdesansvarig inom el

Arbetsbeskrivning

Uppdraget som Affärsområdesansvarig (AOA) innebär att företräda verksamheten i löpande dialoger med leverantörer och andra intressenter samt säkerställa att avtalsuppföljning håller en hög kvalitet. I denna fångas leveranser, avvikelser och utvecklingsfrågor upp. AOA är ytterst ansvarig för att leveranserna är i linje med vad som avtalats och att organisationen får det man betalar för. Genom vårt team av kompetenta avtalsförvaltare och avtalscontrollers, som AOA leder, hanteras alla delar av det månatliga uppföljningsarbetet.

För att kunna klara av uppdraget behöver du kunna erhålla:

Minst 3 års erfarenhet av att i ledande befattning ansvara för uppföljning av leveransavtal med omsättning på >30mkr/år. Leveransavtalet ska ha innehållit minst 3 leveransområden med statusrapportering mot mål.

Minst ett exempel skall presenteras med sökandes ansvar, resultat och erfarenheter.
Minst 3 års erfarenhet som projektledare för minst 3 olika projekt där det ingått ansvar för såväl budget som tidplanering och att coacha resurserna knutna till projektet.
Minst 3 års erfarenhet av arbete i en beställarroll och/eller i rollen som leverantör/entreprenör. I dessa roller ska konsulten ha arbetat med det avtal eller upphandling som reglerade förhållandet mellan beställare och leverantör/entreprenör. Minst ett exempel skall presenteras med sökandes ansvar, resultat och erfarenheter.


Konsulten ska inneha minst en kandidatexamen inom ekonomi eller elkraft, elektroteknik, industriell ekonomi eller motsvarande.


Uppdraget har sin utgångspunkt i Stockholm och avser ett heltidsarbete, med start i mars-2023. Tjänsten gäller tillsvidare efter att en säkerhetsprövning gjorts och godkänts.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 25 januari 2023

Liknande jobb


Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

5 april 2024

Affärsområdeschef inom Belysning

Affärsområdeschef inom Belysning

26 mars 2024