Affärsområdesansvarig interim management

Arbetsbeskrivning

Hej, Jag heter Kristofer Blixt och är COO på Made for Sales. Vi arbetar med rekrytering och interimlösningar inom försäljning och marknadsföring på Executive-nivå.  

Jag är glad att kunna berätta att det går väldigt bra för Made for Sales och 2021 gjorde vi all-time-high både i antal återkommande kunder och i antal rekommendationer från nöjda kunder. Det här återspeglar sig i våra resultat och gör att vår tillväxtpotential är väldigt stor. Vi befinner oss som du säkert förstår i ett mycket spännande skede och vi kommer därför hösten 2022 att ta nästa steg i vår utveckling där vi bland annat startar ett nytt affärsområde inom interim management inriktat på tjänster inom försäljning och marknad. Det här kommer vara en central roll hos oss och vi söker därför dig som högst troligt har erfarenhet av att sälja och rekrytera inom interim management och som vill fortsätta din resa på ett framgångsrikt entreprenörsdrivet bolag där du kommer få stort inflytande. Om du känner igen dig i min beskrivning nedan och lockas av att vara med på resan i ett personligt, passionerat och framåtriktat företag – då vill jag gärna träffa dig! 

I rollen som affärsområdesansvarig för vår interimsverksamhet ansvarar du för att driva dina egna uppdrag framför allt på Executive-nivå. Du utvecklar och skapar nya affärsmöjligheter hos befintliga kunder parallellt med att du hittar nya potentiella kunder som har behov av våra interimstjänster. Då ditt fokus i rollen ligger på interim management kommer du även kartlägga och bygga relation med seniora konsulter för att bygga en stor kvalitativ konsultbank med fokus på roller inom försäljning och marknadsföring.  

Rollen passar dig som har en entreprenöriell ådra och som inom givna ramar vill bygga/driva ett affärsområde där vi kommer att se till att du får rätt stöd och förutsättningar för att lyckas. Vi söker dig som troligen har en akademisk bakgrund och har erfarenhet av interim management/rekrytering. Du är kund- och affärsorienterad och van att både rekrytera och sälja till beslutsfattare på hög nivå. Du kommer utgöra den viktigaste delen i byggandet av vårt nya affärsområde inom interim managent och du har med dig både mig och teamet i den resan. 

Nyckelord som du känner igen dig i: 

Nyfiken- Du har ett genuint intresse för människor och verksamheter 
Entreprenöriell- Du är nytänkande och utvecklar gärna nya bättre lösningar  
Resultatorienterad- Du är målinriktad och löser uppgifter snabbt och effektivt 
Kvalitetsorienterad- Genom våra genomarbetade processer vill du hjälpa både våra kunder och kandidater 


Det är viktigt att du precis som oss tycker att det är viktigt med en leverans som, allra minst motsvarar men allra helst, överträffar både kundernas och kandidaternas förväntan. För att lyckas bra i rollen är du uthållig och ger i princip aldrig upp, utan hittar alltid en väg fram till mål. Du kan med lätthet snabbt prioritera om och behåller fokus även i stressade situationer. Du motiveras av att få arbeta i ett entreprenörsdrivet företag, som befinner sig i stark lönsamhet och har stor potential till ökad tillväxt. Vidare är du en duktig kommunikatör i både tal och skrift och vi ser det som en självklarhet att du hanterar systemstöd på ett flyhänt sätt.  

Hos oss får du möjligheten att vara med i den fortsatta tillväxten av ett framgångsrikt, personligt företag som har gott renommé och goda kundrelationer. Vi har redan från start utmärkt oss som en premiumleverantör av tjänster inom kompetensförsörjning där vi under många år varit den enda leverantör som kunnat erbjuda både rekrytering av säljare och säljutbildning till våra kunder. Vår bakgrund som beteendevetare gör att vi behärskar hantverket inom rekrytering parallellt med att vi som säljutbildare behöver ha gedigen kunskap och vara uppdaterade på utvecklingen inom försäljning och marknad. Det är helt enkelt svårt att ”slå oss på fingrarna” när det gäller kompetensförsörjning inom sälj och marknad. 

Det finns en fantastisk fin kundlista med nöjda rekryteringskunder som längtar efter att få anlita oss ännu mer och en bred kandidatdatabas med grymma interimkonsulter som vill bli matchade mot utvecklande uppdrag. Här finns också vi kollegor som med öppna armar välkomnar dig som drivs av tillväxt och vill arbeta med både försäljning och ledarskap i ett framgångsrikt, entreprenörsdrivet företag där målet alltid är att vara kundernas första val när de ska anlita en interimkonsult inom affärsnära roller.  Made for Sales har höga målsättningar, vilket innebär att dina ambitioner och goda resultat ger dig möjligheter att utvecklas i takt med att företaget växer.  

Vi på Made for Sales delar din passion inom försäljning och vi kommer ha väldigt roligt på vägen mot målen. Vårt kontor ligger i United Spaces Waterfront vilket är så centralt man kan komma i Stockholm men du kommer även till stor del kunna arbeta därifrån du vill när du inte är ute och träffar kunder och konsulter. Förutom att vi är grymma på det vi gör så är vi också om jag får säga det själv, ett härligt gäng med stor passion för det vi arbetar med😊! 

Är du min nya kollega? Sänd din ansökan redan idag, urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta COO, Kristofer Blixt på 072 728 53 48.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sophie Adamsson
0737795249
Ida Ekendahl
0737795249
Ida Ekendahl

Fredrik Alfthan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Made for Sales AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 29 juni 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Besöksadress

St Eriksgatan 63
None

Postadress

Grev Turegatan
Stockholm, 11438

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024