OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Merox erbjuder ett stort utbud av produkter och tjänster inom väg och bygg, industri samt lantbruk. Tillsammans med kunder och ägare säkerställer Merox en effektiv och hållbar resursanvändning.
Merox levererar produkter globalt och har produktionsanläggningar på fyra orter i Sverige. Som ett helägt dotterbolag är Merox en del av SSAB. www.merox.se
---------------------------------------------------------------------------------------
Som Affärsområdeschef för Merox Mitt kommer du att ha ansvar för enhetens affärer och produktion samt ha i uppdrag att utveckla verksamheten. Du är även med och leder och utvecklar Merox genom att ingå i företagets ledningsgrupp. Placeringsort Borlänge.
Om tjänsten
Befattningen innebär ansvar för Merox externa affärer, den interna affären inom SSAB EMEA med återvinning och intern cirkulation samt entreprenörsavtalen för biprodukts-och avfallhantering inom affärsområdet.
Arbetet kommer till stor del utgöras av att utveckla Merox ansvar och roll mot SSAB lokalt och hitta nya affärsmöjligheter för att tillsammans med SSAB säkra en så effektiv hantering av biprodukter och avfall som möjligt.
Arbetet sker i tät samverkan med SSABs produktionspersonal samt yttre miljöfunktionen på orten och rollen innebär att vara Merox kontaktperson i lokala frågor. I rollen ingår kontakter med så väl interna som externa kunder. Totalt kommer din arbetsstyrka bestå av 2 tjänstemän och 3-5 kollektivanställda.
Dina kvalifikationer
Dina arbetsledande egenskaper ska vara goda då du kommer ha personal, både egen och entreprenörer. Arbetet är i många stycken ett servicearbete gentemot SSAB EMEA vilket ställer krav på struktur, flexibilitet och engagemang. Du tycker det är roligt att arbeta med en blandning av arbetsuppgifter från små praktiska uppgifter till långa strategiska. Du behöver också vara kommunikativ och förändringsinriktad.
Som person är du öppen, engagerande, drivande och agerar utifrån SSABs chefskriterier. Du är nyfiken på och intresserad av att lära nytt inom olika områden. Du är serviceinriktad, flexibel och har god prioriteringsförmåga. Du gillar att arbeta med människor och utvecklingsfrågor.
Du har förmåga att se sammanhang och ha överblick över flera områden samtidigt. Du bidrar till ledningsgruppens gemensamma arbete i att leda ett medelstort företag bland annat genom att tänka strategiskt, se över ansvarsgränser och främja samarbeta i olika frågor för företagets och SSABs bästa.
Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning och erfarenhet från marknadsarbete.
Vi erbjuder
En ansvarsfull roll där du får arbeta med fokus på ledarskap och utveckling av verksamheten.
Senaste ansökningsdag
16 mars 2014
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna
Pär Gårdbro, rekryteringskonsult Experis, tfn 023-70 55 45
Mathias Eriksson, rekryteringskonsult Experis, tfn 072-715 0591
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0243-700 00
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis.