Affärsområdeschef till Team Olivia AB

Arbetsbeskrivning

Presentation

Vill du leda en verksamhet med en unik och framgångsrik affärsmodell, som genom att skapa ett växthus för entreprenörer bidrar till ett bättre samhälle? Vill du känna energin av att leda en verksamhet med kunskap och känsla i fokus? Vill du sitta i koncernledningen och bidra med visionerna som krävs för att utveckla ett företag som drivs av entreprenörsglöd? Vill du bli Team Olivas nästa affärsområdeschef för omsorg?

Arbetsuppgifter

Huvuduppdraget för affärsområdeschefen är att fortsätta utveckla affärsområdet omsorg inom Team Olivia. Detta sker i ett nära samarbete med bolagens respektive VDar som direktrapporterar till dig. Du ger stöd i affärsplanering, verksamhetsutveckling och är ett bollplank till dina medarbetare.
I uppdraget ansvar du för affärsområdets kvalitet, lönsamhet och fortsatt tillväxt. Du ska också identifiera och samordna aktiviteter för att möta gemensamma utmaningar och hitta synergieffekter i verksamheten.

Som affärsområdeschef ingår du i Team Olivias ledningsgrupp där du bidrar till hela koncernens fortsatta utveckling.


Utbildning/erfarenhet

I tidigare roller har du arbetat på hög strategisk nivå med affärsmässigheten i fokus. Du har tidigare erfarenhet av decentraliserat ledarskap där du har lett chefer på distans. Tidigare erfarenhet från välfärdssektorn, vård och omsorg är meriterande. Har du arbetat i en personalintensiv värderingsstyrd verksamhet så är det en fördel. Arbetet ställer krav på utveckling så tidigare erfarenhet av affärsutveckling är även det meriterande.

Som person är du affärsmässig, bra på att skapa kontakter och utveckling. Rollen kräver att du är en inlyssnande person med ett skarpt intellekt som kan hitta balansen mellan att leda och ge rum för entreprenörsglöden i verksamheten.

Du har en akademisk examen och talar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Företagsbeskrivning

Team Olivia är ett svenskt vård- och omsorgsbolag som driver verksamhet inom områdena personlig assistans, omsorg samt hemtjänst och rehabilitering.Team Oliva tror att vård fungerar bäst när besluten tas nära brukaren eller kunden. Verksamheten drivs därför genom dotterbolagen med en hög grad av självständighet. Bolagen får stöd av varandra och Team Olivia i utvecklingsfrågor som bidrar till samverkanseffekter mellan verksamheterna. Team Olivia har sedan starten 2001 vuxit kraftigt genom både organisk tillväxt och förvärv. Totalt ingår idag 38 dotterbolag i koncernen och 2014 var omsättningen 2,8 mdr kronor. Förutom i Sverige där verksamheten är störst finns Team Olivia även i Norge och Danmark.

Sluttext

Rekryteringen genomförs i samarbete med Poolia Executive Search AB, ett bolag inom Poolia koncernen med fokus på headhunting av positioner i ledningsgrupp.

Urvalet görs löpande. Välkommen med din ansökan snarast!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Kredell Isaxon
070-797 77 78
Andrea Bergkvist
073-944 50 75
Ola Nilsson
0708-928 911
Maria Eriksson
073 944 5095
Karl Engström
0720781867
Lena Kredell Isaxon

Maria Eriksson

Rickard Thorgren

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Executive Search AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 8 mars 2015

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


21 oktober 2021

21 oktober 2021

21 oktober 2021

Business Manager ORS Sweden

Business Manager ORS Sweden

20 oktober 2021