Aftersales Program Manager för BMWs reservdelsförsäljning

Arbetsbeskrivning

MSX International är ett internationellt ledande serviceföretag för affärsteknologi inom bilindustrin. Våra samarbetspartners och kunder är bilimportörer samt deras återförsäljare där fokus ligger på lönsamhet och kundtillfredställelse. Med mer än 75 års erfarenhet inom bilbranschen och över 6000 anställda experter i 80 länder har MSXI vad som krävs för att förstå marknadens dynamik och för att ta våra kunder ett steg längre än dess konkurrenter. Läs gärna mer på: www.msxi.com.

Vill du ha en spännande utmaning och vara med och utveckla och driva försäljningen av BMWs originalreservdelar på den nordiska marknaden? Är du en driven och affärsmässig ledare som drivs av att nå resultat och som trivs när du får var med och påverka? Då är det här tjänsten för dig!

Arbetsbeskrivning
I rollen som Program Manager ansvarar du för att utveckla och driva försäljningen av BMWs originalreservdelar till oberoende verkstäder på den nordiska marknaden. Du kommer arbeta med att implementera ett nytt program för ökad försäljning i Sverige, Norge och Finland. Du analyserar data och information i vilket du baserar marknadsföring, prissättning och kampanjer men även för att följa och rapportera utvecklingen inom reservdelsförsäljningen. Du är med och coachar återförsäljarna och har personalansvar för tre till fem coacher/säljare. Du har nära kontakt med våra uppdragsgivare och säkerställer kommunikationen mellan programansvariga, säljare, coacher samt återförsäljarna. Du utgår från BMWs kontor i Stockholm.

Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du ha en kommersiell och affärsmässig profil med tydligt kundfokus och starkt engagemang. Du har erfarenhet från servicemarknaden på återförsäljar- och/eller importörsnivå. Vi söker dig som är en trygg ledare med minst ett par års ledarerfarenhet och/eller erfarenhet från projektledning. Du har arbetat med förändrings- och förbättringsarbete och är duktig på att driva processer och försäljning framåt, från start till mål. Du har förmågan och viljan att leda andra, är bra på att entusiasmera och har en positiv och utåtriktad attityd. Som person är du kommunikativ, du har lätt för att etablera kontakt och bra på att presentera budskap på olika nivåer i en organisation. Du är också strukturerad med en stark analytiskt förmåga. Har du universitetsutbildning är det meriterande. Du har en hög datamognad, främst inom Excel och Power Point, och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.

Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag.

Vi erbjuder dig?
MSX International erbjuder dig en betydelsefull roll i ett expansivt bolag där du får utrymme att växa. Du kommer vara en viktig del i ett dynamiskt, prestigelöst och dedikerat team där det råder öppet klimat och högt i tak. Vi är stolta över vårt team av experter som levererar mätbara resultat med hög kvalité och bidrar till företagets vision att bli ”partner of choice” för alla våra kunder och intressenter.

Kontaktperson
För mer information är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult hos Experis: Katarina Thomasson på 070-231 28 05 alt. kto@se.experis.com. Tjänsten söker du via länken nedan. Intervjuer och urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 21 november 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Chief Revenue Officer (CRO)

Chief Revenue Officer (CRO)

24 november 2020

24 november 2020