Agent till B2B administration

Agent till B2B administration

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en kollega på ett längre vikariat till vårt B2B team med fokus på factoring, administration och service i världsklass. I denna roll kommer du vara med och bidra till vår resa mot en ledande position på marknaden. Vi arbetar i moderna molnbaserade system som våra kunder är uppkopplade mot. Är du nyfiken på att lära dig mer om ekonomi och betalningsflöden. Läs nedan!

Få koll på rollen

B2B administration ingår i Customer Service och här jobbar vi med factoring, kreditbeviljning till företag, ansökningar av företagslån och andra uppgifter kopplad till vår B2B affär. Vi arbetar i moderna system som ger oss möjlighet att leverera förstklassig service till våra kunder och klienter.


• Fakturaregistrering med kreditbedömningar, försäkringar, leveranskontroller och attesteringar
• Kontakt med fakturautställare och betalare via telefon, mail, post gällande fakturor, påminnelser, bestridande och delbetalningar
• Hantering av in- och utbetalningar
• Övriga administrativa uppgifter
• Erbjuda rätt lösningar till klienter och betalare

Avdelningen har ett nära samarbete med vår kreditavdelning, försäkringsbolag, kunder, slutbetalare och systemleverantörer. Deadlines styr vår dag och kunden är i fokus, att vara serviceminded innebär för oss att inget är svårt, omöjligt eller jobbigt.

På ett personligt plan

Vi söker dig med hög arbetskapacitet som gillar högt tempo och har en positiv inställning. Du är noggrann och har ett genuint intresse för interaktion med kunder. Givetvis har du en känsla för god service och hög kvalitet. Du är självgående men du måste även vara en god lagspelare då ett tätt samarbete med kollegorna är en förutsättning för att vi som grupp ska kunna leverera resultat med hög kvalitet.

Du är även proaktiv och nytänkande och den som bidrar till utvecklingen av avdelningen och våra processer. Att du är flexibel och gillar att arbeta i ett tillväxtorienterat företag med högt tempo och snabba beslut är en självklarhet.

Du har helst en högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller liknande utbildning, eller har du motsvarande arbetslivserfarenhet. Du kan också ha arbetet med ekonomi och redovisning, alternativt administration och/eller kundtjänst. Ett brinnande intresse för ekonomi och pengaflöden med fokus på B2B relationer är egenskaper som gör att du passar i denna roll.
Du hanterar det svenska och engelska språket i tal och skrift och det är meriterande om du även behärskar norska i tal och skrift.
Vidare är du en god datoranvändare och har goda kunskaper i Office Paketet.

Mer än bara ett jobb

Resurs anda handlar om transformation, våra värderingar (DOIT), vår kultur och människorna i vårt samhälle. Det handlar om hur vi definierar oss själva, hur vi möter världen och hanterar vår verksamhet. Vi är här för att göra skillnad i människors liv och för att hjälpa dem att få saker att hända. Det ska inte vara svårt att ha att göra med en bank – vi vill ge känslan av frihet och möjligheter. Var med på vår resa och arbeta i en miljö där vi är öppna för distansarbete, främjar work-life balance och där du skapar dina möjligheter själv. Vi är här för att få bra saker att hända, vill du vara med?

Bra att veta:

Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse

Anställningsgrad: Vikariat t o m augusti 2023

Arbetstider: 0715-1600

Plats: Helsingborg, fri parkering och kollektivtrafik som stannar precis utanför kontoret

Ansök idag!

Vänta inte med att skicka in din ansökan, urval och intervjuer sker nämligen löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista annonseringsdatum. Vi ser fram emot att höra från dig.

#RB 

 

Kontaktperson

Johan Green Team Lead

Johan.Green@resurs.se

 

#RB


Resurs är en nordisk nischbank med ledande betal- och finansieringslösningar för handeln och dess kunder. Vi hjälper företag och privatpersoner att låna, spara och betala. Med över 40 års erfarenhet av handel, gör vi det snabbt, enkelt och tryggt att handla, både online och i butik. Vi sätter kundupplevelsen i fokus och arbetar för att få det roliga att hända och det svåra att kännas enklare. Idag har vi en kundbas på drygt 6 miljoner privatkunder och 615 anställda i Norden.

Kontaktpersoner på detta företaget

PernillaKlein, Marknadsutvecklare

PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resurs Bank
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2022
  • Ansök senast: 2 maj 2022

Besöksadress

Backaplan Deltavägen 6
None

Postadress

Ekslingan 9
Helsingborg, 25024

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023