Alkohol- och tobakshandläggare

Alkohol- och tobakshandläggare

Arbetsbeskrivning

Värnamo kommun mitt i Småland är en tillväxtregion och har ett framgångsrikt näringsliv och en hög sysselsättning. Vi är utsedda till Årets kommun 2016 bland annat tack vare en strategisk satsning på bredbandsutbyggnad och delaktighet. Även goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med 34 400 invånare. Vår vision är: "Värnamo kommun, den mänskliga tillväxtkommunen - 40.000 invånare år 2035".

Värnamo kommuns samhällsbyggnadsförvaltning är en arbetsplats med ca 140 medarbetare. Vi hanterar frågor som rör samhällsutveckling som till exempel bygglov, översikts- och detaljplanering, miljö, hälsoskydd, livsmedel, geodata samt räddningstjänst.

Då vår nuvarande handläggare går vidare mot nya utmaningar så behöver vi en ny medarbetare till vår verksamhet. Du kommer att jobba nära andra handläggare inom livsmedel, räddningstjänst, trafik och bygg. Du kommer att bli involverad i projekt där man vill starta verksamheter, som till exempel restauranger, butiker eller då man vill genomföra allt från små till stora evenemang. Du kommer därför att träffa kreativa människor med många idéer och en vilja att utveckla sin idé eller verksamhet. Vi söker därför dig som har förmåga och vilja att samarbeta men också kan arbeta självständigt, är initiativrik, utåtriktad och som gillar att lösa problem.

Arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar utredningar och handläggning av ansökningar om servering- och tobakstillstånd. Men även tillsyn över att försäljning och servering sker enligt lag. I tjänsten ingår också att samordna tillsynen över försäljning av folköl och läkemedel. Arbetet kräver nära samarbete med andra myndigheter som polismyndigheten, skatteverket, räddningstjänsten med flera. Som handläggare planerar och utför du arbetet självständigt, vilket ger stora möjligheter, men det kräver samtidigt att du tar ansvar för arbetsuppgifterna. Andra arbetsuppgifter inom förvaltningen kan bli aktuella.

Som handläggare i Värnamo kommun hanterar du även ansökningar och ärenden i Gnosjö kommun.


Kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning till exempel med inriktning mot juridik, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Viktiga personliga egenskaper är samarbetsförmåga, flexibilitet och självständighet. Erfarenhet av ansvarsområdet, myndighetsutövning och att arbeta i en politisk styrd organisation är önskvärt.

Eftersom du har mycket kontakt med människor och självständigt fattar beslut ska du kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du ska tycka om att ge service och ha lätt för att skapa förtroende genom ett sakligt, korrekt och empatiskt bemötande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För tjänsten behöver du ha B-körkort. Du behöver inte ha tillgång till bil.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.

På denna tjänst tillämpar vi Löpande urval. Intervjuer kommer därför att ske löpande tills tjänsten är tillsatt. Välkommen med din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Värnamo kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juni 2020
  • Ansök senast: 9 augusti 2020

Liknande jobb


21 maj 2024

Handläggare med inriktning mark- och fastighetsförvaltning

21 maj 2024

Teamledare till nationellt servicecenter i Norrköping

Teamledare till nationellt servicecenter i Norrköping

21 maj 2024

Utvecklingssamordnare Barn och ungas hälsa 

17 maj 2024