Allround och proaktiv Ekonomiassistent till IRG Rörinspektion i Kungsbacka

Allround och proaktiv Ekonomiassistent till IRG Rörinspektion i Kungsbacka

Arbetsbeskrivning

IRG Rörinspektion AB startades år 1999 och sysselsätter i dag över 30 medarbetare med både lång och bred erfarenhet och kunskap inom tillskottsvattenutredningar, professionella rörinspektioner samt spolning och slamsugning. 2022 förvärvades IRG av den internationella miljöteknikkoncernen Norva24 - med fortsatt fokus på lokal kunskap men med adderad nationell och internationell styrka. Läs mer om oss på vår hemsida www.irg.se

.

Är du personen som gillar siffror och att hjälpa andra?  Söker du efter en roll med varierande administrativa arbetsuppgifter? Då är det kanske just dig vi söker.

IRG Rörinspektion söker nu en Allround och proaktiv Ekonomiassistent till huvudkontoret i Kungsbacka.

Dina arbetsuppgifter
Det här är en tjänst för dig som vill utvecklas inom en bred och varierande administrativ roll som ekonomiassistent. Du erbjuds ett omväxlande arbete där dina arbetsuppgifter bland annat kommer att omfatta följande: 

* Löpande redovisning
* In- och utbetalningar
* Leverantörs- & kundreskontra
* Löne- & personaladministration
* Avstämningar
* Förbereda bokslut
* Finansiell rapportering och analys
* Skattehantering och compliance
* Andra förekommande arbetsuppgifter som t.ex. att var behjälplig i inom vår backoffice.

Vårt erbjudande 
Hos oss på IRG Rörinspektion kommer du att få ett viktigt och varierande administrativt arbete som Ekonomiassistent inom ett framgångsrikt och växande företag.

Detta är en tjänst som passar dig som gillar när ena dagen inte är den andra lik, där du löser dagliga administrativa utmaningar inom vår verksamhet. Du kommer att vara administratören som håller i många olika trådar. Vidare kommer du att få arbeta tillsammans med många trevliga och professionella kollegor. 

Detta är ett perfekt tillfälle för dig att utvecklas inom en bred administrativ roll i en samhällsviktig bransch.

Din bakgrund
Du har god kunskap om och erfarenhet av svensk löpande redovisning. Vi tror att du har ett genuint intresse för ekonomi och redovisning samt tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ett svenskt bolag.

Vi har idag ett affärssystem som heter SDF (Svensk data förvaltning) och Fortnox. Om cirka ett år kommer vi att gå över till Visma business.

För att du ska lyckas i den här rollen ser vi därför gärna att du har:

* Minst 3-5 års erfarenhet av liknande arbete från ett mindre/medelstort företag
* Utbildning inom ekonomi eller HR/personal
* Erfarenhet av olika affärs-, personal- & ekonomisystem (meriterande är erfarenhet av Visma programmen)
* God allmän datorvana, Office programmen
* Behärskar svenska i tal och skrift
* B-körkort
* Är bosatt inom närområdet

Dina personliga egenskaper
Du är en glad och energisk person med ett flexibelt tänk. Som person är du driven och proaktiv och serviceminded med en "just do it"-attityd. Samtidigt har du en bra struktur i ditt arbete. Ditt flexibla mindset gör att du även gillar att utföra uppgifter som ligger utanför din ordinarie roll. Du gillar att arbeta självständigt och tycker om att ta eget ansvar, men är samtidigt en bra lagspelare som har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra människor såväl inom som utanför företaget. Då du har "skinn på näsan" har du inga problem att hantera olika typer av personligheter.

Arbetsort & arbetstider
Arbetet sker på vårt huvudkontor kontor i Kungsbacka. Arbetstid är dagtid (måndag-fredag). Enligt gällande kollektivavtal Unionen. Omfattning 100% motsvarande heltid. Möjlighet till hybrid arbetsplats. 

Tillträde omgående enligt överenskommelse.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten. OBS! För den här tjänsten kräver vi att du inte har några betalningsanmärkningar eller har skuldsaldo hos Kronofogden.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 31 december, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Ny Kollega i Skåne
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2023
  • Ansök senast: 31 december 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024