Altor söker Investment Team Assistants

Arbetsbeskrivning

Altor grundades 2003 och är ett riskkapitalbolag som fokuserar på investeringar i medelstora bolag i Norden.Under de senaste fem åren har Altor-fonderna genomfört drygt tjugoinvesteringar, och har varit ett av de mest aktiva riskkapitalföretagen i Norden.Altor-fonderna är huvudägare i spännande företag som ByggMax, Dustin, Helly Hansen, Lindorff, Nimbus och Relacom.Altor arbetar intensivt med sina portföljföretag för att skapa tillväxt, öka lönsamheten genom effektiviseringar och tilläggsförvärv.Altors största kontor ligger i centrala Stockholm och utöver detta finns även kontor i Helsingfors, Köpenhamn och Oslo.Altor har idag drygt 30 anställda, varav ett 20-tal i Stockholm, och fortsätter att växa.För att ytterligare förstärka sin organisation söker nu företaget fler kvalificerade assistenter till Stockholmskontoret.Ytterligare information om Altor får du på www.altor.com I rollen som Investment Team Assistant kommer du att assistera Altors investeringsteam (2-4 personer) med olika administrativa sysslor.I rollen ingår att ha övergripande ansvar för kalenderplanering, bevakning av mailbox, bokningar och förberedelser av interna och externa möten, researrangemang, osv.Vidare framställer du presentationsmaterial varför du bör ha känsla för detaljer och layout.I rollen kan periodvis även ingå att sköta planering och genomförande av konferenser och andra events, där din sociala kompetens och goda koordineringsförmåga kommer väl till pass.Du kommer även att bistå investeringsteamen med en del research kring potentiella investeringsobjekt varför det är till din fördel om du har intresse och kunskap om näringslivet och känner dig lockad av att få inblick i affärer på hög nivå.Under Altors innehavsperiod kommer du också att ha kontinuerlig kontakt med portföljbolag för koordinering av styrelsearbete etc.På Altor värdesätts en professionell och affärsmässig problemlösarattityd.För att passa in i kulturen har du ett proaktivt arbetssätt, en god portion humor och en positiv grundinställning till dig själv och dina kollegor.Du är en utpräglad lagspelare och har lätt för att anpassa dig till olika situationer och människor, samtidigt som du arbetar självständigt och fattar egna beslut när så behövs.Din dag styrs av händelser kring de projekt ditt team arbetar med och det är därför viktigt att du är van vid och trivs med att arbeta i ett högt tempo där teamets behov alltid kommer i första rummet.Arbetsuppgifterna kan ibland sträcka sig utöver normal arbetstid varför tjänsten ställer krav på möjlighet att kunna ställa upp med kort varsel utanför kontorstid.Vi tror att du som söker har en gymnasial utbildning, gärna kompletterad med högskolepoäng inom administration, ekonomi eller språk.Det är meriterande om du har kvalificerat assistentarbete bakom dig från finansbranschen eller managementkonsultföretag i internationell miljö.Ett måste är att du är van att uttrycka dig obehindrat på engelska och svenska i både tal och skrift.Vidare är du van att arbeta med Office-paketet och känner att du behärskar Power Point väl.Är du en av dem vi söker som vill ha ett utmanande arbete i ett ungt företag med stark utveckling är du varmt välkommen med din ansökan och CV via nedanstående länk snarast möjligt, dock senast den 4 april.Urvalsprocessen kommer att ske löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sense Rekrytering AB
  • 3 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 14 mars 2008
  • Ansök senast: 7 april 2008

Liknande jobb


Administratör

Administratör

10 juni 2024