Åmåls kommun söker verksamhetssamordnare

Åmåls kommun söker verksamhetssamordnare

Arbetsbeskrivning

Vad erbjuder vi

Uppdraget som verksamhetssamordnare erbjuder möjlighet att få ingå i ett team som präglas av nära samarbete med enhetschefer. Uppdraget innebär en roll som spindel i nätet med stort eget ansvar.

Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar, cykelförmån och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande!


Ditt uppdrag

Som verksamhetssamordnare utgör du ett administrativt och samordnande stöd till enhetschefer. Du kommer att ansvara för den löpande personalplaneringen i verksamheterna vid frånvaro, interna och externa kontakter samt övrigt personalredogörarskap.
För närvarande är tjänsten placerad på Ekbacken/Illern där enhetscheferna är dina huvudsakliga uppdragsgivare men du har din organisatoriska tillhörighet i enheten för bemanning- och kompetensförsörjning där du har kollegor med liknande administrativa arbetsuppgifter. 


Vem är du

Viktiga personliga egenskaper för tjänsten är att du är serviceinriktad och att du sätter stort värde i att ge verksamheten bästa möjliga stöd genom att vara ansvarstagande och strukturerad. För att klara uppdraget behöver du ha förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter och ha lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar och trivas med att hantera många kontaktytor. 


Formella kompetenskrav
För detta uppdrag ser vi att du har relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi- och/eller personaladministration alternativt förvärvad erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. 
Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande.


Meriterande

Goda kunskaper i systemen Medvind och/eller e-Companion.
Några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande men inget krav.


Anställningen

Tillsvidareanställning med sysselsättningsgrad 100%. Verksamhetssamordnaren är för närvarande placerad vid enheten för bemanning och kompetensförsörjning inom Välfärd- och arbetsmarknadsförvaltningen. Närmaste chef är enhetschef vid enheten för bemanning och kompetensförsörjning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erfoderliga beslut tas.


Ansökan
Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!

(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åmåls Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2022
  • Ansök senast: 25 april 2022

Liknande jobb


Administratör

Administratör

3 maj 2024

Skoladministratör till Skolstödsenheten, Stockholm

Skoladministratör till Skolstödsenheten, Stockholm

14 maj 2024