Åmåls kommun söker vik. Löneassistent

Åmåls kommun söker vik. Löneassistent

Arbetsbeskrivning

Är du laddad för ett uppdrag där du får använda din förmåga till god struktur, noggrannhet och känsla för service? Då finns möjligheten för dig att bli vår vikarierande löneassistent. 

 


Vad erbjuder vi


Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: https://www.amal.se/bo-arbete-och-miljo/jobba-hos-oss/vart-erbjudande/


Ditt uppdrag



Som vikarierande löneassistent ingår du i ett team av löneassistenter med god erfarenhet. Tillsammans med dem arbetar du för att säkerställa att löner betalas ut till kommunens anställda. I rollen får du arbeta med olika typer av administrativa uppgifter kring lön, där registrering av löneunderlag till vårt lönesystem HR+ är en återkommande uppgift. Arbetsuppgifterna kan även innefatta andra vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter inom personal- och löneenheten. 


Vem är du



För detta uppdrag ser vi att du som person är serviceinriktad och trivs med att arbeta så väl administrativt som konsultativt. Arbetet förutsätter att du är noggrann, strukturerad och har förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har också lätt för att samarbeta och har förmåga till att arbeta självständigt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. 


Formella kompetenskrav



- Kandidatexamen inom Personal och arbetsliv eller YH-examen inom lön/personal. 

- Goda kunskaper i lönehandläggning, ekonomi och administration.

- Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande

- Goda kunskaper inom office 365


Meriterande



Erfarenhet av implementering av lönesystem är meriterande men inget krav. 



Anställningen



Vikariat på 100 % med tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse till och med 2024-10-31. 

Vik. Löneassistent är för närvarande placerad vid personal- och löneenheten inom kommunstyrelseförvaltningen. Närmaste chef är personalchef. 


Ansökan



Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.


Varmt välkommen med din ansökan!


    


(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åmåls Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2023
  • Ansök senast: 17 februari 2023

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022