Amanuens i juridik

Amanuens i juridik

Arbetsbeskrivning

Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället.
 
Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 19 000 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss




Är du duktig på att ge service till andra, lätt för att lära dig nya system och vill bli amanuens vid ämnet juridik på Karlstads universitet? Läs vidare och sök anställningen som amanuens i juridik!

Beskrivning
Handelshögskolan vid Karlstads universitet (Karlstad Business School) startades år 2009 och består av arbetsvetenskap, företagsekonomi, informatik, juridik, nationalekonomi och statistik.

Ämnet juridik har ett omfattande undervisningsuppdrag. Sedan höstterminen 2017 ges ett juristprogram (270 hp) med fördjupningsmöjligheter inom affärsjuridik, skatterätt, straff- och processrätt samt humanjuridik. Vidare ges magisterprogram i skatterätt (60 hp). Ämnet har även ett utbud av kurser som främst riktar sig till studenter inom Civilekonomprogrammet, Personal- och arbetslivsprogrammet samt Politices kandidatprogrammet. Juridikkurser ges även inom ramen för bland annat Fastighetsekonomprogrammet och Socionomprogrammet. Till kommande läsår ska en anställning som amanuens inrättas hos oss på juridik.

Arbetsuppgifter
Amanuensen är student som vid sidan av sina studier ska biträda program- och kursansvariga med de kurser som ges på juristprogrammet. Det innebär arbetsuppgifter som att biträda forskarna med sökning, beställning, kopiering och sortering av forskningsmaterial, skötsel av ämnets hemsida, besvara frågor om kursinnehåll, upplägg och tentamina samt med planering och arrangemang av konferenser, seminarier som ges av eller inom ämnet.

Behörighetskrav
Bara den som är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå får anställas som amanuens (HF 5 kap §10). Sökande ska vara antagen till juristprogrammet vid Karlstads universitet och ha minst ett och ett halvt år kvar till fullständig examen.

Bedömningsgrunder
Av särskild vikt är god organisatorisk förmåga, god samarbetsförmåga, flexibilitet och noggrannhet samt hög servicenivå. Vi lägger stor vikt vid att du som söker har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska och har goda kunskaper i Office-paketet samt lätt att lära dig nya datasystem. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Villkor
Anställningen som amanuens omfattar 10 % av heltid. Arbetets förläggning kan komma att variera över tid och sker enligt överenskommelse. Omfattningen på anställningen kan komma att utökas upp till 15 % efter överenskommelse och under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Tillträde snarast enligt överenskommelse, till och med 2023-06-30. Anställningen kan förlängas, dock sammanlagt längst tre år och under förutsättning att sökande fortfarande är antagen till och aktivt studerar på juristprogrammet vid Karlstads universitet.

Ansökan
Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med anvisningarna i annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden.

Ansökan ska innehålla:

- personligt brev
- CV
- kopior på ev. tidigare examensbevis och andra relevanta intyg
- intyg på pågående studier
- minst två referenspersoner  (till exempel lärare, handledare eller tidigare chefer)

Ansökan görs i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi. Alla handlingar som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan och vara inkomna innan ansökningstidens slut. Ange ref.nr REK2022/148 i din ansökan.

Sista ansökningsdag är den 16 juni 2022.

Välkommen med din ansökan!

Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.

HR Excellence in Research
Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r

Kontaktpersoner på detta företaget

Berndt Andersson/prefekt Handelshögskolan
054-700 13 58
Thomas Bragefors, SACO
054-700 1714
Anu Sunesson, OFR
054-700 20 02
Barbro Berglund, OFR
054-700 2438
Berndt Andersson/Prefekt
054-700 13 58
Henrietta Huzell/Föreståndare Centrum för Tjänsteforskning
054-700 13 42
Carin Lindskog, studierektor projektledning
054 700 11 39
John-Sören Pettersson, professor informatik
054-700 25 53
Lars Witell/Professor i företagsekonomi
073-620 95 16
Per Kristensson, Head of Service Research Centre
0046 (0)70 974 0860

Sammanfattning

Besöksadress

Universitetsgatan 2
None

Postadress

Universitetsgatan 2
Karlstad, 65188

Liknande jobb


Resurspedagog Nordanö skola

Resurspedagog Nordanö skola

14 juni 2024

12 juni 2024

Lärarassistent – Withalaskolan

Lärarassistent – Withalaskolan

24 maj 2024