OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden
Amgen strävar efter att frigöra de biologiska möjligheterna för patienter som lider av allvarliga sjukdomar genom att upptäcka, utveckla, tillverka och leverera innovativa humana läkemedel. Detta arbete börjar med användning av avancerade verktyg som humangenetik för att kartlägga mekanismerna bakom komplexa sjukdomar och därmed förstå den mänskliga biologins grunder.
Amgen fokuserar på områden med stora otillfredsställda medicinska behov, och utnyttjar sina kunskaper om tillverkning av biologiska läkemedel för att söka lösningar som förbättrar människors hälsa och därmed dramatiskt förbättrar deras liv. Som pionjär inom bioteknik sedan 1980 har Amgen vuxit till världens största oberoende bioteknikföretag. Företaget har nått miljoner patienter över hela världen och utvecklat en pipeline med framtida mediciner med enastående potential.
Om tjänsten
Hos vår kund kommer du att arbeta på en HR-avdelning som supporterar hela Norden och Baltikum i HR-ärenden. Du kommer att sköta all administration kring bemanning och rekrytering. Arbetsuppgifterna består bland annat av att supportera HR-avdelningen med avtalsskrivning, introdokumentation till nyanställda, diverse intyg, skriva jobbannonser samt inrapportering av nyanställningar, löneändringar och positionsändringar. Vidare sköter du även administrationen kring avdelningens fakturor gällande bemanning och rekrytering samt skapar PO-nummer och lägger upp nya leverantörer i SAP.
Möjligheter
Hos vår kund tar du del i och bidrar till ett spännande utvecklingsarbete inom läkemedelsbranschen. Företaget har goda värderingar och ser positivt på sina medarbetares välmående och utveckling.
Kompetenskrav
Vi ser att du har en gymnasialutbildning och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har kunskap inom systemet SAP. Vidare är du en van användare av Officepaketet samt talar och skriver svenska och engelska flytande.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som HR-administratör är du en utåtriktad, noggrann och serviceminded person med stort intresse för HR. Du har en prestigelös framtoning och har hög ansvarskänsla och integritet.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Uppdraget är på 50 % med tillträde 1 maj och sträcker sig till 31 december med eventuell möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd som konsult hos Hero.
Hur söker du?
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=406
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Marielle Linder på telefon 08-684 252 32
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230