AMM operator

AMM operator

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

E.ON befinner sig på en spännande utvecklingsresa. Vi fokuserar mer än någonsin på att utveckla våra kundrelationer och skapa nya affärsupplägg för att leverera ännu bättre värde till våra kunder men också för att bygga ett hållbart samhälle. 
Framtidens mätsystem, där kunderna får större möjlighet att påverka sin elanvändning håller på att ta form. Vi bygger därför just nu en helt ny enhet inom E.ON för att sätta upp och driva nästa generations smarta mätsystem.  

Framtidens mätare bidrar till att vi kan ansluta en högre andel förnyelsebar energi till vårt elnät. 
Under åren 2021 - 2024 kommer vi att byta 1 miljon mätare och i samband med detta bygger vi upp enheten Advanced Meter Management som har ansvar för mätinsamlingen.  

Som AMM Operator kommer du få en varierande och spännande vardag. 
Tillsammans med dina fem närmsta kollegor inom Advanced Meter Management kommer du ha kontakt med fälttjänsteleverantörer, systemleverantör, kunder och angränsande organisationer inom E.ON.
I tjänsten kommer du bland annat att arbeta med.
• Daglig kommunikation med våra fälttjänstleverantörer och kunder
• Skapa mätrelaterade fältärenden och säkerställa att mätinsamlingen fungerar
• Ansvara för att data från mätaren är tekniskt korrekt
• Driva och medverka i utveckling av arbetssätt, rutiner och systemutveckling
• Säkerställa att våra kundupplevelser är de bäst möjliga
Denna tjänst är ett vikariat till 2021-12-31 med möjlighet till förlängning i en stabil organisation med tydliga visioner inom hållbarhet som satsar långsiktigt

För att du ska trivas och ha rätt förutsättningar för rollen tror vi att du har någon form av teknisk utbildning och eventuellt god systemkunskap gällande IT-system. 
Det är en fördel om du har erfarenhet från arbete inom kundtjänst eller i arbetsledande roller med vanan att samordna och koordinera t.ex. gentemot entreprenörer. 
För att passa bra i rollen och i teamet krävs det att du har en god samarbetsförmåga och är bra på att kommunicera i tal och skrift. 
Kulturen på avdelningen är prestigelös, stöttade och glädjefylld och formas av ett ledarskap som uppmuntrar till en öppen kommunikation och diskussioner som leder till förbättringar. Som person är du lösningsorienterad, samarbetsvillig, analytisk och du trivs med ständiga förändringar samt vill bidra till nytänkande och utveckling.

För dig som är förändringsbenägen och har viljan att utveckla dina förmågor/kompetenser, ges goda möjligheter till professionell utveckling inom E.ON.
Känner du att du passar in på beskrivningen ovan? Välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt då löpande urval kan förekomma!

För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef:
Charlotte Bjurup, +46 722 344119
För fackliga frågor, vänligen kontakta: 
Unionen: Lars-Inge Gustavsson, +46 730 499876 
Akademikerna: Malin Johansson, +46 705 240210 
Ledarna: Michael Andersson, +46 705 250129 
SEKO: Mats Lundberg, +46 730 499778

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Energidistribution AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2020
  • Ansök senast: 4 oktober 2020

Liknande jobb


25 januari 2024

12 april 2023

23 februari 2023

18 februari 2023