Anbudskoordinatorer

Anbudskoordinatorer

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och göra skillnad i en värld i stort behov av förändring?
Vi erbjuder dig möjligheten att koordinera och ansvara för anbudsprocesser i en verksamhet med starkt samhälls-, utvecklings- och hållbarhetsfokus. Vi har under de senaste åren växt kraftigt och vill nu utöka vårt anbudsteam med två anbudskoordinatorer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av anbudsarbete och är välbekant med lagen om offentlig upphandling. För att trivas och lyckas tror vi att du är en spindel i nätet-person som är noggrann, älskar struktur och som andra vänder sig till för att få hjälp. Du får energi av att vara det stabila navet som får hjulet att rulla. Om du är vår nya anbudskoordinator - klicka på knappen ”Apply”.

Med anbudskoordinering och offentlig upphandling i fokus
Du kommer att arbeta tillsammans med vår anbudsansvarig, där din roll kommer att fokusera på att koordinera vårt arbete med att lämna anbud till uppdragsgivare inom frågor såsom policyrådgivning, utvärdering, strategi, organisationsutveckling, förändringsledning, hållbarhetsrådgivning, beteendeinsikter, design, resiliens och samhällsekonomi.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Koordinera och ansvara för anbudsprocesser från ax till limpa, vilket inkluderar läsa förfrågningsunderlag, förbereda och strukturera anbudsdokument tillsammans med ansvariga konsulter, kvalitetsgranska anbudsformalia, korrekturläsning, hantera anbudsinlämnande m.m.
Säljrelaterad administration av anbud så som avtalshantering, CRM-system, underhåll av anbudsformalia, dokumenthanteringssystem m.m.
Avropsbevaka nyckelkunder
Vara ett stöd till konsulterna under anbudsprocessen och se till att arbetet fortlöper enligt plan


Utvecklas tillsammans med oss
På Ramboll lägger vi stor vikt vid att möjliggöra din personliga och professionella utveckling. Vi fäster större vikt vid dina individuella egenskaper, förmågor och drivkrafter än längden på ditt CV. Men för att lyckas i den här rollen tror vi att du har:
har förståelse för, och erfarenhet av, offentlig upphandling
är serviceinriktad och en lagspelare
har talang för projektledning och att driva parallella processer från start till mål
har relevant akademisk examen, yrkesutbildning eller motsvarande erfarenhet
har lätt för att lära dig nya IT-applikationer med goda grundfärdigheter i Office-paketet
uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Det är särskilt meriterande om du haft motsvarande roller tidigare och om du behärskar MS Dynamics.

Som person ser vi gärna att du är:
välstrukturerad och systematisk
noggrann och detaljmedveten
flexibel och serviceinriktad
ansvarstagande och ödmjuk
snabblärd och målinriktad

Vi ser gärna att du arbetar på vårt kontor i Stockholm, men vi tillämpar en hybridlösning med flexibla möjligheter till kontors- och hemarbete.

Välkommen till Ramboll och Ramboll Management Consulting
Ramboll är en ledande samhällsutvecklare med 16 000 experter i 35 länder som designar framtidens städer och samhällen där människor kan må bra och utvecklas. I Sverige är vi mer än 1 800 experter på 30 kontor över hela landet. Våra grundares värderingar lever kvar genom den stiftelse som äger Rambollkoncernen. Tillsammans skapar vi nytta för samhällen, företag och människor i hela världen.

Med 700 konsulter globalt, varav 100 i Sverige, är Ramboll Management Consulting ett ledande konsultbolag inom hållbar omställning i Norden. Hos oss får du chans att utvecklas inom en stor variation av verksamhetsområden, marknadssegment och uppdragstyper. Vi arbetar med alla typer av privata och offentliga kunder, men har en särskild styrka i uppdrag där våra uppdragsgivare styrs eller påverkas av politiska beslut.

Vi erbjuder en dynamisk, inspirerande och innovativ konsultmiljö, där du får arbeta med ambitiösa kunder och kollegor. Dina kollegor utmärks alla av sitt stora samhällsengagemang, sin höga prestationsnivå, utvecklingsvilja, kompetens och prestigelöshet. Gemensamt för alla våra uppdrag är drivkraften att driva hållbar omställning hos våra uppdragsgivare och i samhället.

Mångfald och en bredd av perspektiv är viktigt för oss
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tas tillvara. Vi välkomnar alla sökanden och eftersträvar en mångfald av perspektiv och erfarenheter.

Din ansökan
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Bifoga ditt CV, betyg från relevanta utbildningar och personliga brev som beskriver varför du är rätt person för det här jobbet. Arbetsspråk är svenska. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2022-11-27.

Kontaktpersoner på detta företaget

Camilla Tjörnemo
0703484859
VD Axel Alm
08-7612626
Moa Johansson
ansokan@misa.se
Försäljningschef Anders Jansson
040-358300
VD Peter Carlsson
040-358300
Personalchef Henrik Lundback
225-35802
Affärsrörelsechef Jonas Nyberg
0225-35813
Produktionsledare Tommie Andersson
070 255 21 73
Enhetschef Lina Werning

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontoret Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2022
  • Ansök senast: 27 november 2022

Besöksadress

Regeringsgatan 25
Stockholm

Postadress

Regeringsgatan 25
Stockholm, 11153

Liknande jobb


Kalkylator till Umeå Mark & VA!

Kalkylator till Umeå Mark & VA!

30 oktober 2023