Ansvarig Customer Experience

Ansvarig Customer Experience

Arbetsbeskrivning

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Som en viktig del av Green Cargos utvecklingsresa rekryterar vi nu en ansvarig för Customer Experience. I denna roll får du möjligheten att fortsätta stärka arbetet i företagets kundresa, vidareutveckla våra processer och dialogen gentemot våra kunder och bidra till att göra Green Cargo till ett ännu mer kundorienterat bolag.

Vi söker dig som brinner för kunden och som har dokumenterad erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete samt relationsbyggande insatser med kunden i fokus. Som person är du samarbetsinriktad, driven och strävar efter att öka företagets kundnöjdhet och därmed stärka Green Cargos position på marknaden. Du bör ha erfarenhet av förändringsarbete och projektledning, samt erfarenhet av att ha ökat kundnöjdheten på ett företag med gott resultat.

Denna roll är nyetablerad och kommer tillhöra Green Cargos Marknad- och försäljningsorganisation. Du kommer rapportera till Marknads- och Försäljningsdirektör.

Arbetsuppgifter och ansvar

Du kommer samarbeta med och ha många kontaktytor både internt och externt med kunder och partners i en internationell miljö. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

Tydliggöra och prioritera kritiska delar genom hela kundresan, identifiera kundens kontaktytor med Green Cargo och genomföra förbättringsinitiativ med målsättningen ökad kundnöjdhet.

Ansvara för uppföljning och vidareutveckling av Green Cargos kundundersökning för att nå uppsatta mål inom kundnöjdhet.

Driva projekt kopplat till kundresan, kundbemötande och kommunikation.


Bakgrund och erfarenheter

Akademisk examen inom företrädesvis marknadsföring, ekonomi, logistik eller motsvarande kunskaper förvärvade genom relevant arbetslivserfarenhet.

Dokumenterad erfarenhet av att utveckla och implementera processer, samt kommunikation kopplat till kundresan och kundens behov i en komplex och kundnära verksamhet.

Erfarenhet av både B2B och B2C verksamhet.

Meriterande om du har erfarenhet inom järnväg- eller transportindustri


För att lyckas i rollen ser vi att du tidigare har arbetat med förändringsarbete kopplat till kundbemötande med goda resultat och som lett till ökad kundnöjdhet. Genom egna erfarenheter har du en tydlig bild av vilka kritiska framgångsfaktorer som ligger till grund för att lyckas.

Som person är du samarbetsinriktad, strukturerad och affärsorienterad. Du har ett brett och strategiskt synsätt samtidigt som du behöver kunna dyka ner i detaljer för att förstå företagets processer och branschens behov. Du är tydlig och kommunikativ och kan förmedla förändringar på ett sätt som engagerar och får alla att arbeta mot samma mål. Vidare är du uthållig, resultatorienterad och en stark problemlösare som trivs i miljöer där du får arbeta både strategiskt och operativt.

Vi erbjuder

Här får du möjlighet att bidra och utveckla hållbar järnvägslogistik genom att förbättra kundresan för våra kunder. Du blir en del av ett företag med miljön i fokus som bidrar till Svenskt Näringsliv och svensk industri.

I rollen som ansvarig för Customer Experience erbjuds du en bred tjänst som präglas av nytänkande och med stora möjligheter att påverka. På Green Cargo är vi mån om att du ska växa som individ och ser kompetensutveckling som en viktig del i ditt arbete. Hos oss är trivseln och stoltheten hög och möjlighet till karriärutveckling stor, vilket gör att de flesta väljer att stanna länge hos oss.

Tjänsten är placerad i Solna med start enligt överenskommelse.

Rekryteringsprocessen

Som en del i denna rekryteringsprocess använder vi oss av tester för att kunna göra en rättvis och objektiv bedömning. Testerna behöver genomföras för att komma vidare i rekryteringsprocessen. Därefter kommer intervjuer att hållas. På slutkandidater genomförs digital referenstagning och bakgrundskontroll. Vi använder oss av SRIs kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna har en bakgrund som är förenlig med vår värdegrund.

Mångfald och inkludering

Green Cargos medarbetare är nyckeln till att vi ska kunna nå bolagets vision om järnvägslogistik i världsklass och det är medarbetarnas kompetens och ambition som driver bolagets framgång. Vi ser att olikheter bland våra medarbetare stärker vår konkurrenskraft och bidrar till vår affär och vår utveckling. Vi önskar därför ha en arbetsplats präglad av mångfald och välkomnar sökanden med olika typer av kompetenser, personligheter, bakgrunder, erfarenheter och perspektiv.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2025
  • Ansök senast: 2 mars 2025

Liknande jobb


24 augusti 2010

30 mars 2020

23 augusti 2010