Ansvarig inom kontoavstämningar till Santander Bank

Ansvarig inom kontoavstämningar till Santander Bank

Arbetsbeskrivning

Är du strukturerad och organiserad med öga för detaljer? Trivs du i att arbeta självständigt och samtidigt vara del av ett större team med positivt ”can do-mindset”? Då är du precis den person vi letar efter!

OM TJÄNSTEN
kontoavstämningar att ingå i deras nordiska redovisningsteam med placering i Stockholm. Rollens huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar löpande arbete med dagliga och månatliga kontoavstämningar med fokus på avstämning av bank- och interimskonton relaterade till Santanders försystem. Rollen utgörs till stor del av utredningsarbete och det är därför viktigt att du som person är strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt samt att du har ett intresse för förbättrings- och utvecklingsarbete.

Du kommer att ingå i ett härligt team på sexton personer uppdelade mellan Stockholm och Oslo som tillsammans ansvarar för Santanders redovisning, AP och kontoavstämningar inom Norden.

#

Du erbjuds


* Anställningen kommer börja som ett konsultuppdrag genom Academic Work men ambitionen är att det kommer övergå till en anställning direkt hos företaget efter en tid.
* En hängiven konsultchef som finns med under hela din anställning och fungerar som en karriärspartner.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer omvårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Balanskontoavstämningar
- Se till att alla avstämningar görs korrekt i enlighet med företagets policy
- Delta i teammöten och vara med och förbättra samt effektivisera avstämningsprocessen
- Internt samarbete med redovisnings- och kundreskontrateamet för att lösa öppna poster

VI SÖKER DIG SOM
- Kandidatexamen eller motsvarande i ekonomi eller redovisning
- 2-3 års erfarenhet från redovisning och/eller revision
- God kunskap i Excel

Meriterande:


* Kunskap i CoreView, Way4, Adra Accounts


Som person har du:


* En mycket god förmåga att uppmärksamma detaljer
* God utredningsförmåga
* Ett strukturerat arbetssätt (planering, prioritering & organisationsförmåga)
* God förmåga att kommunicera på både svenska och engelska


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Solna


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 15 oktober 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb