OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
JULA POSTORDER AB är ett framgångsrikt och expansivt företag inom lågprishandel med varor för villa, fritid, hemmafixare, hantverkare, lantbruk och småindustri. Vi marknadsför oss bl a med Julakatalogen som kommer ut två gånger per år. Vi har för närvarande 18 st varuhus, som kommer vara 23 st vid utgången av 2007. Vi bedriver försäljning på www.jula.se Omsättningen är beräknad till 2,1 miljarder kr 2007 och vi sysselsätter ca 650 personer.
Ansvarig Julakortet
Vi storsatsar och inrättar en ny tjänst och en ny organisation för vår kortverksamhet. Nu söker vi dig med erfarenhet av kundklubbar, kort- och kreditlösningar och detaljhandel.
ARBETSUPPGIFTER: Du ska utveckla Julas kort- och kreditverksamhet, som från och med 2007 ska drivas som en egen resultatenehet. Julakortet är vår
kredit/kontoverksamhet för privatpersoner och har funnits i tio år. Under året görs investeringar i driften av Julakortet, i samband med implementeringen av
ett nytt affärssystem. Placering på Julas huvudkontor i Skara.
Den Julakortsansvarige blir underställd marknadschefen och Julakortets resultatenhet blir en del av Julas marknadsfunktion. Arbetet innebär planering och genomförande av marknadsaktiviteter, budgetering och resultatuppföljning.
Stora delar av arbetet kommer ske i samverkan med marknadsavdelningen. Julakortet har egen kundtjänstpersonal som hanterar externa och interna
samtal. Tjänsten innebär resultatansvar och en hel del resor i varuhuskedjan för att utbilda, supportera och sälja in Julakortskonceptet.
BAKGRUND: Vi söker en driven person som förstår värdet av en bra kundkommunikation.
Du har gärna en marknadsekonomisk utbildning i botten. Vi söker dig med flera års erfarenhet från arbete med kundklubbar eller kortlösningar. Det är ett plus om du har en bakgrund från detaljhandeln. Du
erbjuds goda utvecklingsmöjligheter i ett spännande företag som befinner sig i ett mycket expansivt skede.